2020. május 9., szombat

Pirográf mániámhoz készítettem


Régi mániám a pirográf technika szeretete és alkalmazása. Gyerekkoromban már volt orosz forrasztópákám, amellyel a rétegelt lemezekből kivágott munkáimra mintákat égettem. Aztán egyetemista koromban a zsebpénzemből nyugatnémet pirográf készüléket vettem. Aztán szaporodtak a mániámhoz szükséges apróbb segédeszközök. Találtam egy kis patkót is, meg egy öreg szétesett hordó deszkadarabját, ezeket mind használtam is, ha faégető kedvem volt.


A karanténban aztán elhatároztam, hogy kiegészítem ezt a pirográf készletem egy mintadarabbal. Munkaidőben kötelező a számítógép monitor nézését legalább óránként tíz percre abbahagyni. Ezen tíz percek egyikén született egy vázlatrajz süniről, aki éppen ráakad egy almára. Felfedezésére olyan büszke, hogy orrát fel is tartja. Ezt a kis képet szándékoztam megvalósítani. Le is vágtam egy megfelelő méretű darabot a nagy táblából.


Aztán rárajzoltam a sünit és az almát. Körbe is vágtam. Amikor az almát megrajzoltam észrevettem, hogy a levelet nem anatómiailag helyesen rajzoltam a füzetembe.


Itt már melegszik a páka, hogy kiélhessem pirográf szenvedélyem.


Itt már elkészültem a minták beégetésével.


Itt már a páka kihűlt, és visszakerült a cipős dobozba. 
Most már a cipős dobozban arra várnak, 
hogy egy barkácsolós hétvégén újra előkerüljön.

6 megjegyzés:

  1. Ez az alkotás nagyon tetszik nekem, szép emléket juttatott eszembe.
    A fiamnak vettem még kicsi korában Állatmesék sorozatot, az egyik könyvben volt egy történet a Tüsi nevű sünikéről, aki elment almát szedni a város szélére, és közben elég kalandos útja sikeredett.
    Nem tudom, neked volt-e a kezedben ez a mesekönyv?
    Itt egy kép róla: https://moly.hu/system/covers/big/covers_158367.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ajánlott mesekönyved nem volt a kezemben. Volt egy másik egy újbábos kis könyv, amelyikkel a süni fejét mozgatni lehetett. Nagyobb élvezet volt, amikor a telken késő este megjelent a süni. A gyerekeket fel kellett ébreszteni, és a lányok megcsodálták.

      Törlés
  2. Ügyes vagy ! :-) Tetszik a süni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. lnek tekintem. Remélem majd a leendő tanítványoknak is tetszeni fog, és ők is alkotnak hasonlót. A múlt évi gyakorlaton a hársfa bagoly nem inspirálta őket kellően.

      Törlés
    2. Próbálkozzál fából mobiltelefont faragni tegyetek mögéje egy régi kis zsebrádiót. Az már valami lenne, nem ?
      Bagoly....hát a bagoly tán a tanulásra emlékeztette őket - azzal az okos szemeivel....

      Törlés
    3. Igen, ezek a modern kütyük jönnek be a mai gyerekeknek. Az egyik gyerek alkotott önállóan, egy Mercedes emblémát rajzolt és vágott ki asztaldísznek.

      Törlés