2020. május 12., kedd

A bloggerek fantáziája.



Az utóbbi másfél hónapban a Home Office-ban alig mozdultam ki a lakásból. Amikor a lakást elhagytam, akkor sem ért sok inger. Ha az ablakon kitekintettem háztetőket és felhőket láttam, mint ezen a képen.


Aztán, ha az jobban megnéztem találtam a felhők között olyanokat, amelyekbe az én fantáziám belelát csodás alakokat. Ez itt szerintem az újjászületés Főnix madara. Szerintem a csőrében épp egy igazgyöngyöt hoz.

Amikor ezeket fényképeztem, akkor írt Aranyosfodorka is képzelet szülte égi tüneményekről, és Holdgyöngy virágárnyékokból születő tündérekről. Én kaptam ezt a képet, barátaimtól, akik a házuk közelében levő erdőt járva fényképezték ezt a kilátszó gyökerű fát. Én rögtön beleláttam a képbe egy történetet, az alábbit.  

Gyerekkorom kedvenc legendája: Egy népi legenda szerint a Máré-várban lakott Máré vitéz ifjú szép feleségével. A közeli Miklós-várban, Szentlászlón innen pedig testvére, a nőtlen Miklós vitéz. Márét a király hadba szólította, s hosszú évek múltán sem jött haza. Felesége már elsiratta, és szívesen látta a szomszéd vár urát, aki egyre gyakrabban járt át hozzá. Addig-addig, míg szép lányuk született.
A kislányból már majdnem nagylány lett, mikor Máré mégis hazatérhetett. Megtudta, hogy felesége hűtlen lett hozzá, így mindkét várat megostromolta, ágyúval halomra lövette. Ott pusztult el az asszony Miklós vitézzel együtt, lányuk életben maradt, de az anyja megátkozta. Az átokkal sújtott leány a hegy mélyén rejtőzik, de minden 77. évben piros pünkösd hajnalán kiszabadul, a Máré-völgyi patakban fürdik és fésüli hosszú haját. Az a vadász válthatja meg az átoktól, aki ilyenkor arra jár és megcsókol egy medvét, egy kígyót meg egy varangyos békát. Forrás: http://www.marevar.hu/hu/#mare-vara

Ezt én a sokat hallottam, és a Máré várhoz kirándulva meséltem is. Van ennek egy folytatása is, mely szerint egyszer akadt egy vadász, aki próbálkozott és megcsókolt egy medvét és egy kígyót is. A békától viszont annyira undorodott, hogy azt nem volt képes megcsókolni. Én meg rögtön beleláttam a fa gyökerei közé egy erdei békát. Szerintem szégyenében kővé vált, és lám ott lapul a gyökerek között. Ezt a képet elküldtem Aranyofodorkának kíváncsiságból, hogy mit lát bele. Aztán Ő visszaküldte, hogy egy férfit egy kutyával. Ez is lehet. Szerintem ez a vadász ott a kutyájával.


2 megjegyzés:

  1. Kíváncsi lennék, lát-e még más is valamit a gyökerekből/on/en/ön.... Amúgy a felhős "kép-leírás" szerintem tökéletes. És igen, valóban a játék felhőkkel is kiválóan játszható.
    Olcsó játék.......
    .....fantáziadús gyerekeknek.

    VálaszTörlés
  2. Az ilyen játékokat én is nagyon szeretem. Egyszer a Margit hídon átmenő villamosról láttam egy hatalmas vágtató lovasnak látszó felhőt. A következő megállóban le is szálltam a villamosról. Sajnos mire visszaértem a felhők elvágtattak, és a ménesből semmi sem látszott. Úgy sajnáltam....

    VálaszTörlés