2020. április 8., szerda

Ajándék született a karanténban


Itthon vagyunk bezárva, itthonról dolgozunk. A Húsvét pedig eljön, ha most nem is nagyon várjuk. A Húsvéti locsolás is el fog maradni, az ajándékozás viszont nem. Idő nincs ajándékvásárlásra, de ajándékkészítésre akad. A munkába járás napi másfél órát vett el az időmből, most ez mind megmaradt arra, hogy valamit alkossak. Ötletezésre is van idő, így jutott eszembe, hogy a múltkori nyulas mobiltartó maradék alapanyagaiból készítek egy újabbat. Nem akartam megismételni önmagam, így gondoltam ez nem nyúl lesz, hanem macska. A fél farönköt sem akartam úgy rakni, ahogy a nyúlnál. Gondoltam legyen ez egy egyensúlyozós macska.
A fél bodzafa hasábról eltávolítottam a kérgét, és így egy fél hasábot kaptam. Ez a fél hasáb úgy viselkedik, mint a kelj fel Jancsi játék, ha kibillentem visszaáll. Emiatt ezt az ajándékot már el is neveztem „Kelj fel Arcsi!”-nak.

Arcsit nagyon nehéz lett volna lerajzolni, mert nem volt hajlandó modellt állni. Így aztán nagyjából sikerült egy macskára hasonlító formát rajzolni.

 Megpróbáltam kivágni a nemrég felújított családi örökséggel, a lombfűrésszel. Sajnos, csak feléig sikerült, mert nem tudtam olyan erősen megfeszíteni, mint a régi gyerekkori lombfűrészemmel. Így aztán a munkalap az a háború előtti, de a fűrészelés az már a hatvanas évek lombfűrészével történt.

A fahasábra bevéstem a szokásos mobiltartó árkot, és fúrtam néhány Lyukat is, hogy egyben tolltartónak is funkcionáljon. A maradék rétegelt lemezt is sajnáltam kidobni a szemétbe, ezért a macska farka melletti kis darabkába belerajzoltam egy virágot. A virágot körbevágtam, így egy soha el nem hervadó virág is van Arcsi előtt.

Íme, itt a Húsvéti ajándék feleségemnek. Befejezetlenül hagytam, mert úgy gondolom, hogy az utolsó simításokat végezze maga. Kap még hozzá egy filctoll készletet, amellyel olyan színűre dekorálja a cicát és a virágot, amilyenre akarja. Ha már húsvéti tojást nem kell festenie a locsolkodóknak, legyen egy kis feladata neki is.



5 megjegyzés:

  1. Nagy taps a telefontartóért! megint csak nagyon ötletes :)

    (beszéltem a lányommal, megnézte, tetszik is neki, de most nem kell neki, nem foglalkozik semmi mással, államvizsgára készül...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tapsot, fel is hallottam ide az ötödik emeleti budapesti teraszra. Nem is baj, hogy nincs tőletek rendelés, már készítettem lányoméknak is újabb kettőt.

      Törlés
  2. Jókat nevetek a leírásodon, remek humorral vagy megáldva még ebbe a karanténos idődben is. :)
    Nekem készíthetsz, vagy rajzolhatsz egy virtuális ajándékot, amelyen hasonlóan jót szórakozom, és örülök. :)
    Ezen ötleten én is gondolkozom, hogy kinek milyen virtuális ajándékot tudnék adni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik a stílusom. Már gondoltam, hogy jelentkezem hozzád meseírásra. Ha írsz a multmento@gmail.com címemre meg is küldöm a személyedre szabott virtuális ajándékot.

      Törlés
    2. Remek hírek, írtam neked. :)

      Törlés