2020. március 1., vasárnap

Életmód váltás


A múlt ősszel az éves munka alkalmassági rutinvizsgálaton kiderült, hogy a laboreredményeimben több paraméter nem megfelelő. Egyszer egy munkahelyi stressz eredményeként a vérnyomásom is az egekbe szökött. Ezért aztán hosszas kivizsgálás, és különféle vizsgálatok után kiderült, hogy a húgysav értékem extra magas, inzulin rezisztens vagyok, és a pajzsmirigyemen is van egy nem odavaló göb. Az endokrinológusom tanácsolta, hogy nem kell emiatt se műtét, se gyógyszer, hanem inkább változtassak az életmódomon, étkezési szokásaimon, és a jelenleginél is többet mozogjak.
Szokásos reggelim

Immár három hónap tapasztalattal a hátam mögött kijelenthetem, hogy az életmódváltásom sikerrel kecsegtet. Egyre csökken a testtömegem, a vérnyomásom az átlag körüli, az általános közérzetem javult.
Tipikus ebédem

Nem véletlen, hogy nemrég kaptam meg Bicsérdy Béla: A Halál legyőzése könyvéből a Véver Oszkárral kapcsolatos fejezet fénymásolatát. Oszkár hatvankettő volt, amikor életmódot váltott. Én még nem vagyok annyi, de nem sok kell hozzá.
Részlet a könyvből

Véver Oszkár filozófus megújulása 62 éves korában tanításaim alapján.
Szentendre 1925 február 17.
Büszke vagyok reá, hogy tanítványodnak neveztél viszont be kell látnom azt is, hogy a „Mester” tanítványaira példa szempontjából csak akkor hivatkozhatok, — ha azok a tökéletesedés útjára küzdhették fel magukat. Kötelességemnek tartom, hogy tanításaid alapján végbement fejlődésemről rövid néhány sorban beszámoljak.
Fiatalkoromban sok betegségen mentem át. Agyrázkódás, lágyéksérv, sárgaság, nagyfokú reuma, majd baloldali tüdőcsúcshurut következtek egymásután, mialatt orvosokra és patikára egy vagyont költöttem el. Huszonöt év előtt jó sorsom irányítása révén a vegetarizmussal ismerkedtem meg és Baltzer, Kuhne, Biltz, Schlickeisen, lust stb, könyveinek olvasása után a növényi étrendet fogadtam el. Kuhne szerinti eljárásaim mellett gőz, nap és légfürdőket is használtam, izmaim frissességét pedig gimnasztikával törekedtem előhozni, Hatvan órai böjtölésnél többre vállalkozni azonban nem mertem. Bélmosásokról nem olvastam és az ételek összeférhetetlenségéről sem sikerült semmit sem megtudnom, szóval a közönséges vegetáriusokhoz hasonlóan tájékozatlan voltam. Nélkülöztem a vezető szellemet a „Mestertől. Később néhány ízben hosszabb ideig a kenyérnélküli nyerskosztot folytattam mialatt mellőztem a tejet, tojást sőt vajat is. Bárcsak létezett volna már ekkor könyved, a titkok saisi fátyola is hamarabb fellebbent volna tudást sóvárgó szemeim előtt. A szenvedő emberiség valóban nagy hálával tartozik neked, ki egy emberöltőn át szerzett és minden igazságot magába ölelő tapasztalataidat oly könyvbe foglaltad, hogy aki megértéséig emelkedni képes, azonnal a cselekvésre határozza magát el. Noha a vegetarizmus alapelveihez ezen előttem új irány megismerése pillanatától hű maradtam, tájékozatlanságom hibái következményeként az öregedés jelei mutatkoztak rajtam, dús hajam megőszült, fogaim meggyengültek, ballábamon merevedés mutatkozott gyakori görcsök kíséretében.
Könyved első kiadása 1924 nyár derekán került kezembe. Mondhatom, hogy soha sehol nem olvasott igazságait csak úgy szívtam magamba. Igazat adok néked abban, hogy tanításaid értékelésére csak az az ember képes, ki a vegetarizmus ma már terjedelmes világirodalmán magát átrágta. Felfedezett természeti törvényeid és magyarázataik egyedül való igaz értékét azokból ismertem fel, írásaidnak reám gyakorolt mély hatását is ennek köszönhetem. Meg kellett törvényszer-leg látnom benned a „Mestert”. Követő tanítványoddá lettem. Azóta gyakorlatba vett levelezéseink kapcsán fejlődésemnek ezen új létfokán még inkább meggyőződtem arról, hogy a helyes utat találtam meg. A tökéletesedésre vágyó tanítvány melletted soha többé el nem tévedhet, mert minden kérdésre megadod az igazságnak megfelelő választ. Ez a „Mester”, Megszerzett magasabb képességeid alapján teheted ezt. Sajnos, az emberiségnek ma még csak kisebb százaléka bír megértésed magaslatára emelkedni, de ezek után magam is azon leszek, hogy a tökéletesedés ezen egyetlen útja számára a lehető legtöbb embert megnyerhessem. Az egész Világ előtt bátran hangoztatom, hogy aki bármiféle bajára, betegségére, a leghíresebb természetgyógyászok útján feladott, gyógyíthatatlan nyavalyáira gyógyírt akar keresni hozzád, kell jönnie. Ez az igazság. Aki útba. igazításaid követésére képes, annak meg kell gyógyulnia.
Háromezer □-öles kertem Szentendrén a Pismán telepen fekszik. Kicsiny lakásomban az emberektől visszavonulva itt rendezkedtem be. Gyümölcsfáim és kecskéim nyújtották ama tiszta természeti létfeltételeket 'melyek felhasználása könyveid tanításai szerint újjászületésemet eredményezte.
Nyers paradicsom, paprika és saláta fajok szezonszerinti termelésére is gondot fordítok. A szakadék alatti patak kristályvize képezi italomat, Reggeli nélküli heti néhány böjtnappal variált nyerskosztos életmódom mellett (néhányszor 8—14 napos böjtöket is tartottam) rugalmasságom annyira visszatért, jobban kifejezve, oly soha nem tapasztalt módon bontakozott ki, hogy izmos kecskéimmel versenyt szaladgálok le és fel a hegynek gyönyörködve a pompásnál pompásabb természeti szépségekben, Minden bajom elmúlt, Noha regenerátiós élemódomat é. a. egy féléve folytatom betegségeimet már rég elfelejtettem. Szervezetem ellenállási képessége határtalanul fokozódott, Kecskéimet nemrég a távoli hegyekbe vezettem ki, hol legutóbb két ízben ért utol rettenetes zivatar aminő a lapok szerint is már 40 év óta nem mutatkozott. Amellett, hogy helyükből sziklákat mozdított el, fákat csavart ki, sok ember és állatnak is halálát okozta.
Rövid nadrágomban mezítláb a földre sújtott le, hol az inget levetve fekve vártam a zuhogó jégesős fergetegnek végét hátamon egy védőpajzs gyanánt alkalmazott füves kosárral, hat kecskémmel, kik mellettem összebújva reszkettek. Nemsokára kisütött az életadó nap és vígan baj nélkül szaladtunk haza; de most már nem fárasztalak tovább.
Nagybecsű tanításaidért fogadd köszönetemet és óhajom, hogy váljanak az egész emberiség javára.
                          Szeretettel híved: VÉVER OSZKÁR

7 megjegyzés:

  1. Micsoda fejleményekről számolsz be, hát gratulálok, mert egy férfi igazán nehezen szokta megvalósítani, hogy lemondjon a megszokott finomságairól. :)
    A kajákat látva húst nem is eszel?
    Nagyon jó módszert alkalmazol!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelőre húst mellőzöm, mert a hús és a belsőség viszi fel a húgysav értékeket. Valójában csak arra figyelek, hogy naponta 5-ször cukormentesen étkezzek, az inzulinrezisztencia miatt, és a napi kalóriabevitel alacsony legyen. A mozgás eddig is megvolt, mert már tíz éve napi átlag 6 km-t gyaloglok :-)

      Törlés
    2. Napi 6 km, hova gyalogolsz? :)
      Szerintem a hús egyébként is savasít, és nagyban befolyásolja az emésztő rendszer működését. Nekem is cukor stop van február 1. óta, és 4 kg-ot fogytam, vagyis hetente egyet, ennek nagyon örülök. Nekem is gond volt a pajzsmiriggyel, de már több mint 1 éve gluténmentesen étkezem, tejet tojást nélkülözve, és elmúltak a göbök.

      Törlés
    3. Gyalog járok a munkába, ami oda-vissza összesen 6km. A gluténbevitelt én is igyekszem csökkenteni. A méréseim szerint én is heti átlagban kb. 1 kg-ot fogyok.

      Törlés
  2. Tehát hús - nem, cukor - nem, lisztféle - nem.
    Vagyis marad a zöldség és tejtermék ?
    Meg a gyaloglás.
    Örülök az eredményednek,de az biztos, hogy hosszú távon akaraterőre igencsak szükség van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Valahogy így, ahogy írod. Szerencsére a menzánkon önkiszolgáló rendszer van, így azt válogathatom össze, ami nekem jó. Eddig mindig ízletes ételeket sikerült összeválogatnom.

      Törlés