2020. március 17., kedd

Otthoni munkára kényszerítve


Ez a vírus a mi családunkat is érintette. A munkahelyemen hirtelen engedélyezték, sőt ajánlották az otthoni munkavégzést. A múlt héten kaptam is hozzá laptopot. Ezzel otthonról ugyanazt tudom csinálni, mint a munkahelyemen. Most tegnap óta „Home Office” munkatárs lettem.Elsőre nem rajongtam az ötletért. Hat évvel a várható nyugdíj előtt, nem akarok már én újítani. Aztán mégis… Pénteken hazafele jövet az elhagyott iparvágányok mellett gazdagon virágzott a vadszilva, egy csokorral leszedtem belőle. Még most is tavaszi hangulatot hozott a nappaliba.

Volt egy régi Zsolnay eltört cukortartóm, kidobni sajnáltam. A kis pozsgás növényeim meg a tavaszi időjárásra elkezdtek burjánzani. Most a virágláda dekoráció lett belőle.


Akciós százszorszépet is vásároltam. Így néz ki a napfelkelte nálunk a frissen kiültetett százszorszépekkel.

Most, hogy nem kell bemenni az irodába addig is kimentem gyönyörködni az új munkahelyi kilátásban. Végre otthonos, virágos környezetben dolgozhatok.

A vírus rákényszerített, de nem is érzem rosszul magam az új munkahelyemen.

6 megjegyzés:

  1. Bizony én is karanténban vagyok. A családom megtiltotta,hogy kimenjek - ami (látva a külföldi fejleményeket) nagyon is érthető. Szerencsére nekem is van udvarom, van benne tavaszi munka is - hát majd csak elleszek valahogy egy darabig. Nagy kérdés, hogy ez a borzalom mikorra "fut le" ? Remélem - ahogy mondják - ha megjön a meleg, akkor kidöglik. De addig még minimum két, de inkább 3 hónap vissza van. Hát nem örülök túlzottam ennyi ideig tartó bezárásnak....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lányom szerint - aki szakértő -, két hónap, és vége a karanténnak. Nekem se könnyű azért elviselni, a munkahelyi székem sokkal kényelmesebb az itthoninál. Szívem szerint a vidéki teleki karantént választanám, de ott nincs net. Így aztán én is a városi lakásfogságra vagyok kényszerítve :-(

      Törlés
  2. Mekkora ötlet már az a cukortartó felhasználás, élek vele én is, nekem egy nagyon kedvenc bögrém van, rakosgatom jobbra-balra, de most végre értelmet kap, miért tartogattam eddig :)

    Nehezen birkózunk meg ezzel a helyzettel, most olvastam ezt:

    Ez az állapot krízisnek számít, a krízisre pedig az emberek szorongással szoktak reagálni. Van egy nagy bizonytalanság, Európa olyan helyzettel néz szembe, amilyen a második világháború óta nem volt. Nem tudjuk, milyenek lesznek a hosszú távú következményei, azt sem tudjuk, mennyiben fogja megváltoztatni a mindennapjainkat, és aggódunk, hogy meddig fog tartani.
    – mondta a helyzettel kapcsolatban Kőváry Zoltán klinikai szakpszichológus, az ELTE oktatója

    Híresen rosszul viselek minden nehéz helyzetet, hajlamos vagyok a kétségbeesésre, ami főleg a családom féltése miatt alakul ki bennem. Ki kell(ene) másznom belőle, mert felőröl...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem saját ötlet. Ugyan már én sem tudom, hol láttam a törött porcelánok virágoskertben történő felhasználását.
      Nem vagy egyedül a kétségbe eséssel. Feleségem hasonlóan éli meg ezeket a napokat. Még szerencse, hogy tudok neki segíteni. Próbálom nyugtatni, és a gyerekek is segítenek virtuálisan a távolból.

      Törlés
  3. Férfi létedre milyen virágszépség igényed van. :)
    Tetszik nekem a hajnali fotó a százszorszépekkel, olyan különös hangulata van, mintha most születne a világ, ahogy kezd feljönni a nap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A virágok szeretete már gyerekkorom óta van. Apám a rózsákat szerette, tőle tanultam meg rózsát szemezni.
      Örülök neki, hogy teszik a hajnali százszorszépes fotóm.

      Törlés