2020. március 21., szombat

Fényképezés a Szent István kápolna körül.



Mecseknádasdon feladatnak kaptam, hogy fényképezzek régi sírköveket. Örömmel mentem a Szent István kápolnához, hogy képeket készítsek a káponáról, és a Mecseknádasdra betelepült német ősök sírköveiről.



Néphagyomány szerint Szent Imre herceget ezen a helyen ölte meg a vadkan és ezért építtette Szt. István királyunk a kápolnát. A néphagyomány alapja, hogy meglátogatta nővérét Ágotát és annak lányát, szent Margitot. Az is lehet, hogy Szent Gellértet látogatta meg Pécsváradon, aki a nevelője volt és püspöke Pécsváradnak.



A templom a falu szélén fekszik, egy lankás domb aljában. A templom tornya nem a templom tengelyében, hanem attól északra eltolva lett felépítve, így némileg fedezni tudta a közvetlenül mellette kialakított nyugati bejáratot. Az ásatások során egy önálló torony (valószínűleg harangtorony) maradványai is napfényre kerültek. A védelem lehetőségeit növelhette a körítő fal visszahúzása az északkeleti oldalon. Az önálló torony a XIV. század elejéről származik, a templom körítő fala a XV-XVI. Századból.


2 megjegyzés:

  1. Szívemnek kedves vidék. Én is jártam ott:
    https://aranyosfodorka.blogspot.com/2011/03/delutan-mecseknadasd.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy küldted a Te írásod. Jó volt újra elolvasni. Akkor is írtam hozzád kommentet. Mostanában sokszor voltam ott, és nem tudtam kiábrándulni Mecseknádasd szépségeiből.

      Törlés