2019. december 30., hétfő

Máragyűdi emlékképek



A Bolhapiacon többször találok kis apró szakrális tárgyakat, melyeket nem tudok otthagyni. Egy darabig őrzöm őket, aztán egyszer csak, előveszem és kirakom egy-egy eldugott kis sarokba. Ezt a kis Máriagyűdi porcelán szobrocskát, most az ónémet stelázsiból lett könyvespolc sarkába tettem. Jól megfér itt a Kánból származó Mária szobor, és Édesanyám Édesapjától kapott kis Lurdi Barlang mellett. Egy mécsest is gyújtottam előtte, hogy emlékeztessen Édesanyám nyolcvanegyedik születésnapjára.


Ezt a szintén Máragyűdről származó kis szentképecskét azért vettem meg, mert a hátoldalán levő német ima alatt olvastam, „Nagymamától”. A Nagymamám minden évben elzarándokolt Gyűdbe, mindig hozott is ajándékot. Mézeskalács rózsafüzért kaptam. Ugyanilyent, mint a legutolsó képen fényképeztem. Ezek a rózsafüzérek sokszor a következő búcsúig sem bírták, mert előbb tette tönkre a molylepke. Most van egy szentképecském a Gyűdi búcsúból. Akár Nagymamám is írhatta volna, hasonló betűkkel írt.

6 megjegyzés:

  1. A Nagymamák pótolhatatlanok. Kell is emlékezni rájuk !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idvei évben Máriagyűdi családi emléktúrát szerettem volna szervezni. Most maradt a virtuális emlékezés.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Jól is esett a lelkemnek, hogy kiírtam. Köszönöm a hozzászólást.

      Törlés
  3. Megható bejegyzés. Milyen jó, hogy vannak ilyen szép emlékeink!
    Sikerekben és egészségben gazdag új esztendőt kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha, ilyen írás is kikívánkozik. Kívánok én is boldog, békés és egyészséges Új Évet!

      Törlés