2018. szeptember 19., szerda

Az adattárolás története

Informatikatörténeti kiállítás megnyitóján voltam. Hívtam több kollégámat, de legtöbbjüktől elutasítást kaptam. Épp elég a munkahelyen informatikával foglalkozni. Erre még a szabadidőmből is az informatikára szánjak időt? – mondták védekezésképpen. Az adattárolás története azért sokkal érdekesebb annál, hogy kihagyjam. – gondoltam én. A kiállítás után állíthatom, hogy nem csalódtam. A kiállítás kurátori vezetésén ki is derült számunkra, nemcsak a múlt, hanem a jövő is. A kiállítás mondanivalója számunkra, szakemberek számára az volt, hogy bizony az őseink kőbe vésett adattárolása tartósabb, mint a mostani. Van még mit fejlesztenünk, hogy az emberiség folyamatosan bővülő adattárházai megmaradjanak még évszázadokig.

A kiállítás plakátja









A kiállítás vezető füzete letölthető innét: http://ajovomultja.hu/sites/default/files/attachments/mentsuk_ami_mentheto_fuzet.pdf

1 megjegyzés:

  1. Én ezt a jelenlegi "rendszert" elég instabilnak érzem, és tényleg úgy gondolom, a kőbe vésett dolgok tovább fenn fognak maradni mint ez a pár sor, amit most ide írtam...(Ami nem nagy baj, csak igen sok más, az én soraimnál fontosabb dolog is a számítógépek bizonytalan világára van bízva.)

    VálaszTörlés