2021. október 15., péntek

Házi Áldás

Négy éve írtam az akkor frissen vásárolt Házi Áldásról: https://multmento.blogspot.com/2019/09/himzesnek-latszott.html . Tegnap commentet kaptam Alettától, aki kételkedett az én megállapításomban. Szerinte ez valódi hímzés. Elkezdtünk levelezni róla. Én kételkedtem, mert az én Házi Áldásom nagyon farostlemez kinézetű, és a gyöngyök ragasztottnak látszanak. Ma gondoltam egyet, és a keretből kivettem a képet. Kiderült, hogy a keretben kettő lap van, egy vékony, és egy vastag. A vékony egy fátyol vastagságú kemény szövetlap, és valódi hímzés van rajta. Így bizonyítást nyert, hogy a betűk, azok rávarrt kis gyöngyöcskék. Örültem neki, hogy valódi hímzést vásároltam. Annak is örültem, hogy a hátsó kemény lapon írást is talátam: ’Emlékül testvéredtől Odéliától 1893 decz. 24 én.’






4 megjegyzés:

  1. Igaza van Alettának, mert ez tényleg hímzés.Az alapja nem farostlap, hanem egy perforált karton, amihez valószínűleg különböző előnyomott mintalapokat lehetett kapni(ez a vékony lap).A hímzés befejezte után gyakran eltávolították a vékony lapot-általában csak a hímzés alatti része maradt meg, a többit leszabták.A betűket ki lehetett varrni fonállal vagy gyönggyel, de dekorációnak gyakran erősítettek fel dombornyomott kaucsukfigurát(általában szentek alakjait) vagy préselt szárazvirágot, nyomatot(pl. az angyalok feje) is a képre.

    VálaszTörlés
  2. Micsoda meglepetés ! Most képzeld el, ha beszélni tudna, mi mindent mesélhetne a "sorsáról", vagy a tulajdonosai sorsáról. Kincset érnek ezek a darabok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha időm lenne többet tudna mesélni. Tudni lehet, hogy Elek környékéről származik. Csak idő kellene, és még többet lehetne kideríteni a készítőjéről, és tulajdonosáról.

      Törlés