2021. október 5., kedd

Bácsalmási véletlen

Szeptemberben a Bács-Kiskun megyei német településeket járva Bácsalmásra is eljutottunk. A Hősök terénél találtunk is egy parkolót, ahol megálltunk. A kocsiból kiszállva egy emléktáblát láttunk meg. Biztos ez is Magyarországi németekkel kapcsolatos – mondta feleségem. Nem az, mondtam én, - és máris fényképeztem. Miért fényképezed? Nekem nem kell! – Válaszolta feleségem. Engem nagyon érdekelt, mert Boromisza Tibor emléktáblája, akiről én más Véver Oszkár kapcsán sokat olvastam.

 


Így történt, hogy elkészült a két kép. Majd utána otthon elkezdtem újból kutakodni a neten, és találtam is újabb információkat Boromisza Tibor és Véver Oszkár kapcsolatáról.  Barátainknak egy kis előadást is tartottam ezekről az információkról. Az alább látható diasorozatot vetítettem hozzá. 













2 megjegyzés:

  1. Nahát, hogy miket fedezel fel ! Bevallom, életemben nem hallottam ezt a nevet - de most jó, hogy írtál róla. szeretem az ilyen "felcsipegetett" tudást.

    VálaszTörlés
  2. Szeretem ezeket a véletleneket én is. Tervezem, hogy a Szentendrei Boromisza emlékszobát is felkeresem. "Olyan jó tudni!" - mondta lányom első osztály után, amikor megdicsérték. Valahogy. én is így érzem tízszer annyi idősen, mint a lányom volt akkor.

    VálaszTörlés