2021. április 14., szerda

Teraszra vettem. Remélem nem bénáztam.

A hétvégén a telekre menet beugrottam a fűnyírómhoz olajt venni. Szokás szerint, ha már ott voltam a kertészeti részlegbe is körülnéztem. A budapesti lakás teraszára kerestem és találtam is nekem tetsző növényeket. Amikor az előző posztban kérdeztétek, hogy milyen virágokat is vettem, akkor nem tudtam. Azóta aztán megnéztem a cserépen levő nevüket. Úgy gondolom nem lőttem mellé, mert napos helyre ültethetőek, és bokrosodnak, folyamatosan virágoznak. Az otthoni bezártság marad a munkában, és a szabadidőben is, így a napi öntözés megoldott. Már csak abban bízom, hogy nem lesznek kemény fagyok.

Kerti Verbéna (Verbena x hybrida)

A nálunk egynyáriként nevelt, hibrid eredetű kerti verbéna vagy vasfű egy alacsony, tömött bokrot képző dísznövény, amelynek ernyős virágai sok esetben kétszínűek, s ezáltal pettyes benyomást keltenek. Vannak csüngő fajtái is, így a balkonládák mellett akár függőkosarakba is ültethetünk belőlük. A kerti verbéna jól mutat egynyári ágyásokban vagy szegélynövényként is, ahogy azt a közparkokban is gyakran láthatjuk. Májustól egészen szeptember végéig virágzik, feltéve, hogy az elnyílt virágokat folyamatosan eltávolítjuk.

Mivel az igazán dús virágzáshoz naponta sok órányi napsütést igényel, mindenképpen napos, meleg helyre ültessük. A növekedési időszakban rendszeresen kell öntözni, viszont, ha megerősödtek a tövek, mindig várjuk meg, amíg kiszárad a földje. A kevés napsütés és a túl sok nedvesség hajlamossá teszi a betegségekre. Átlagos, jó vízáteresztő képességű földben fejlődik a legszebben. A tápoldatozást meghálálja, de egynyáriként nevelve ez nem szükséges. Lehetőleg ne ültessük túl közel egymáshoz a töveket. Világos, fagymentes helyen igény szerint átteleltethetőForrás: http://www.botanikaland.hu/verbena-x-hybrida/kerti-verbena/




Törpe petúnia: aprók tölcsér, vagy harang alakúak, innen ered a törpe vagy kisvirágú petúnia elnevezés is. Mutatós virágait rendkívül nagy tömegben hozza.  A virágok színe lehet fehér, sárga, narancssárga, piros, rózsaszín, lila, de vannak többszínű és cirmos változatok is. Napos, esetleg félárnyékos helyre erkélyládába, teraszedénybe, függő kosarakba ültethető.  Jó minőségű és vízgazdálkodású, tápanyagdús virágföldet kedvel. Különösen figyelni kell a fejlettebb ámpolnás növények öntözésére és tápoldatozására, ahol viszonylag kis talajtérfogat nagy zöldtömeget tart el. Az apró virágok eltávolításával nem kell vesződni, öntisztuló növény. 


Egy tő muskátlit is vettem, mert a múlt évi piros vödörben neveltből csak az egyik élte túl a telet. Így most reménykedek, hogy sokat fognak majd virágozni.


A telken az almafát is meg kellett metszenem. Ott vágtam le a törzsnél sarjadó hajtásokat. Végül egy formás kis csokrot kaptam. Azóta is szépen hajtanak a vázában. Hamarosan egy almavirág csokor is virít majd az asztalon.

7 megjegyzés:

  1. Egész nyáron gyönyörködhettetek a szép virágjaitokban.Szépeket sikerült összeválogatnod.A Kerti Verbéna különösen szép.
    Jó kis csokrot állítottál össze az almafa ágakból.
    Szép maci van a képen.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kerti verbénától félek, mert utólag olvastam el, hogy távolabb kellett volna ültetni őket. Remélem így is szép lesz, és sokat fog virágozni. Az almafa csokrot nagyon megszerettem, most ő emlékeztet a vidéki birtokra. A maci feleségem legrégebbi barátja, NDK-s rokonoktól kapta a 60-as években.:-)

      Törlés
  2. Nekem is nagyon tetszenek a virágaid. Egészen más a hangulata a virágos terasznak, mint a "kopasznak". Nem elég a szép kilátás, kell hozzá virág is. :)
    Nálunk egyszer próbálkoztam muskátlival, de megtetvesedtek, sőt még a szobanövények is elkapták. Azóta nem kísérletezem az erkélyen. Én vagyok a hibás, mert még a látványuktól is undorodom, mármint a sok fekete virágtetűnek.
    Először észre sem vettem Mackó komát, annyira a csokorra koncentráltam, de elolvastam Éva megjegyzését és gyorsan megkerestem. Olyan igazi, békebeli Mackó Úrnak néz ki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a hibiszkusz tetvesedett be. Én rovarirtóval lefújtam a teraszon, és szerencsére nem jöttek vissza. Mackó úr, tényleg békebeli, és sokszor kap simogatást is. Múlt héten a cicánk is az ölébe gömbölyödött. Sajnálom, hogy nem fényképeztem le.:-)

      Törlés
  3. Két ilyen mackónk nekünk is volt a bátyámmal. A nagyobbik a maga kb. 80 centiméterével igazi óriás volt, ő "eltűnt" az életünkből, de a kicsit ma is őrzöm, bár a szőrméje már kissé kopottas, és a hátába szerelt sípoló is csak némán szuszog a megnyomásakor. (A nagyot bizonyára elajándékozták valakinek a szüleim egy költözés alkalmával.)

    VálaszTörlés
  4. A virágokat el is felejtettem megdicsérni. Nagyon szépek valamennyien, de kedvencem az árvácska fölötti képen látható kis rózsaszín, tömör szirmú virág lenne. Majd utánanézek a virágpiacon, biztosan találnék egy cseréprevalót magamnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mackónk megvan 1 méter is. Nagyon szeretjük. A Neked tetsző virág a százszorszép egy nemesített verziója, ez kicsi sűrű, tömött sziromból álló virágzat. Budapesten a Lehel csarnokban egy őstermelő virágostól vettem.

      Törlés