2021. április 5., hétfő

Börzsönyi túra

Húsvét négy napján gondoltam a családdal elmegyünk erdei túrára. Én szombatra gondoltam, de aztán az időjós oldalak tanulmányozása után a család nőtagjai úgy döntöttek, hogy Vasárnap megyünk. Én Nagybörzsönytől kiindulva terveztem egy 14,3 km hosszú körtúrát. Aztán a fiatal leányok úgy döntöttek, hogy nekünk, öregeknek elég lesz egy fele olyan hosszú túra. Ki is néztek két jó hegycsúcsot a Sas és Só hegyet, melyet az Érsek tisztásról kellett volna elérnünk, és ugyanoda visszajutni. El is vittem a kis csapatot a Börzsönybe, aztán az Érsek tisztáshoz vezető erdei út elején egy behajtani tilos tábla várt. Magánút, behajtani csak engedélyjel, én meg nem kockáztattam. Így aztán a lányok okos kütyüvel áttervezték a túrát. Azt mondták egy kicsivel több lesz, mint 7km, de nagyon kevés szintkülönbséget kell majd legyőzni. Az elején nem is volt sok szintkülönbség, de patakon való átkelés annál több. A turistaút a Lófő patak mentén ment, de leég sokszor kellett rajta átkelni, hol köveken, hol farönkökön. Mint egy csapatépítő túlélő túra, mondták a lányok. Közben csodaszép odvas keltike szőnyegek mellett mentünk. Az egyik virágnál megkérdezték, hogy milyen. Mondtam, hogy Vicsorgó (Rendes nevén: kónya vicsorgó). Csodálkoztak, hogy honnét tudom. Aranyosfodorka blogjából, mondtam én. Ezért is jó blogokat olvasni, az ember sok mindent tanul. Aztán láttunk még Kökörcsint, azt már nem tudtam megmondani, hogy ez Magyar, Leány, vagy Tátogó, de mindegy is. A lényeg, hogy kimozdultunk, és túráztunk egy jót. Igaz, hogy végül 15 és fél km-t gyalogoltunk. Volt benne hegymászás, és leereszkedés meredek lejtőkön, de végül jól esett, és remekül aludtunk utána.




















6 megjegyzés:

  1. 15 és fél km már egy komoly túra.Tényleg sokat lehet tanulni a blogokból, nekem is ez a véleményem. Én például tőled is sokat tanultam már.
    Nagyon szépek a képeid, köszönöm, hogy láthattam őket.

    VálaszTörlés
  2. Komoly túra volt. Főleg azért, mert két 600m körüli hegycsúcs is volt benne. Én, mint blogger azért írok, hogy el ne felejtsem, ami Velem történik. Az külön öröm, ha ebből mások is tanulnak. Fényképezni mindig szerettem. Jó, ha szépnek látjátok a képeimet. Mindig úgy érzem a valóságban szebb, amit leképezek.

    VálaszTörlés
  3. Ez jó "kis" túra volt! Nagyon jó, hogy ilyen sok képet tettél fel, mert a túra leírása is nagyon jó, de a képekkel együtt, szinte veletek tartottam én is. :) És milyen csodás a kilátás! Ennyi kilométer..., szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először a képválogatással készültem el, de az új szerkesztői felületen sokáig tartott volna minden képhez külön kommentárt fűzni. Végül így jobbnak érzem, hogy egy blokkban van a leírás, és egymásután csak a képek, amelyek lapozhatóak. Örülök, hogy ez így Nektek is tetszik :-)

      Törlés
  4. Gratulálok ! Mivel tudom, nem vagy egy kifejezetten kiránduló típus - örülök, hogy egy ilyen "sétát" vállaltál és végig-csináltad. Igaz, az erdőben és főleg fényképezgetve az idő rohan, fel sem tűnik, hogy mennyit sétált az ember. Szeretem ilyenkor az erdőt, ezek a kora-tavaszi virágok reményt adnak arra, hogy egyszer majd kizöldül minden. És a vicsorgó ! Nahát, hogy azt "tőlem tanultad" - micsoda öröm !!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a gratulációt. Ilyenkor jó, hogy figyelmesen olvastam a blogodat. A csapatból rajtam kívül más nem tudta :-) Én gyerekként nagyon sokat kirándultam, nagyon szerettem. Gombászni is sokat jártam Apámmal és Nagyapámmal az erdőt. Majd csak visszajönnek, ha más formában is ezek a jó idők.

      Törlés