2019. október 10., csütörtök

A tizennégy karátos autó


Még augusztusban olvastam róla, hogy a Rejtő Jenő utcában mini szobrot kap a tizennégy karátos autó. A Szeptemberben aztán hazafele útba ejtettem és lefényképeztem a szobrot, és környezetét. Mit mondjak a szobortól nem lett marasztalóbb ez a kis szűk és erősen kövezett terecske.

Rejtő Jenő szülőháza közelében, a már meglévő kőpárkányra installálta Kolodko Mihály a 14 karátos autót. A bronz alapanyagot néhány helyen szimbolikus, időtálló aranyozással látta el a művész. Forrás: https://nepszava.hu/3048193_harom-uj-miniszobrot-kapott-budapest-noe-barkaja-a-14-karatos-auto-es-egy-buvar



A tizennégy karátos autónak két hőse van: egy autó, melynek alváza aranyból készült, és a dilettáns sofőr, aki a szó szoros értelmében tűzön-vízen száguldozik ezzel a csodálatos géppel. A szokásos személycserék, eltűnt és visszatérő holttestek és ájultak, feje tetejére állított, de szellemes ötletek halmaza adja a regényt.
A tizennégy karátos autó Rejtő Jenő ponyvaparódiái közül az egyik legszellemesebb és legszórakoztatóbb. Paródiák ezek, melyek lehetetlenné tették a ponyvát. Aki végigkacag egy P. Howard regényt, annak számára élvezhetetlen olvasmány lesz az olcsó, szellemtelen és ostoba ponyvaregény. Eredeti megjelenés éve: 1940 Forrás: https://moly.hu/konyvek/rejto-jeno-p-howard-a-tizennegy-karatos-auto




2 megjegyzés:

  1. Én néha nem értem a világ dolgait...Most ezt se....(=kisautó)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kicsit hasonlóan vagyok. Nem érettem, én se, hogy az emléktábla, emlékkő, utcanév emlékezés mellé, miért kellett még azt a kisautót is odatenni.

      Törlés