2019. június 26., szerda

Lett egy bajtársam


Még a tavasszal történt, hogy a bolhapiacon a „százforintos” részlegen találtam rá erre a fém dobozra. Meg se néztem mi van ráírva, hisz egy kis fémdobozra mindig szükség van apró fafaragós kiegészítők tárolásának a céljára.

Itthon aztán alaposan megnéztem, mit is hoztam el. A felirata szerint egykor a Bajtárs nevű szivarka doboza volt. A hetven évvel ezelőtti Budapesti Nemzetközi Vásárra készült limitált kiadásban. A szivarka márkája nekem nem sokat árult el, ezért utánakerestem, hogy mit is írnak róla. A Délmagyarország 1946-os számában találtam egy hirdetményt a millpengős korszak dohányárairól. A Bajtárs szivarka olcsóságban bizony az utolsó előtti helyre került. Látható, hogy a Béke több, mint duplájába kerül a Bajtársnak. Nekem meg szimplán megérte, hogy most az apró kacatjaimnak egy újabb tároló helye van.





4 megjegyzés:

  1. A szivarka egyenlő a szivar állagával? Vagyis szivart tekertek itthon akkoriban?
    Valahogy olyan izgalmasak a felfedezéseid, mint egy kisgyerek élménye, aki rácsodálkozik a világra, amit most fedez fel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szivarka hosszban és vastagságban is kisebb volt a szivarnál. Cigaretta méret, dohánylevélbe burkolva. Ezek az apró tárgyak mindig mesélnek, és igyekszem úgy írni, hogy az olvasóknak is tetsszen. Köszönöm a véleményed.

      Törlés
  2. Nagyszerű kis darab, az ember tényleg a lehető legváratlanabb helyzetekben jut valami (számára) értékeshez. Szerencséd volt !

    VálaszTörlés
  3. Vannak ilyen véletlenek, hogy az árus sem tudja, mit árul. Nekem is csak utólag derült ki, hogy ez majdnem antiknak tekinthető kis darab.

    VálaszTörlés