2019. január 17., csütörtök

Teázó a vén hársfához – harmadik rész


Mániám, hogy ezeken az unalmas téli napokon a gondolatban létrehozandó teaház leendő termékeit kipróbáljam. Gondoltam, itt az ideje, hogy kipróbáljam, milyen kekszet fogok felszolgálni a teaházamban.  Találtam is a neten egy kekszreceptre, melyet egy kekszmintázóhoz ajánlanak:

Kekszrecept a Bodzásból:

- 200 g BL 55 liszt
- 100 g holland kakaó
- késhegynyi só
- 70 g porcukor
- 200 g hideg vaj (itt sajna a margarin nem válik be)
- 1 egész citrom lereszelt héja
- 1 tojás

Az összetevőket szépen ki kell dolgozni - segíthet a botmixer - és lefóliázva hideg helyen jó pár órát pihentetni kell.
Nem véletlenül hangsúlyoztam ki a vajat - megpróbáltam margarinnal is, de a mintát kevésbé adta ki. Ebbe a sütibe nem került semmiféle "puffasztó" anyag - sütőpor, szódabikarbóna, élesztő -, mégis egy dekoratív keksz kerekedett belőle. Úgy gondolom, a minőségi vajnak és a hideg helyen való pihentetésnek köszönheti szép állagát - és a jó minőségű kakaónak??? (Itt lenne a reklám helye...)










Én a leírásban megadott intelmeket betartottam, és meg is született az általam készített kekszmintázóval a végeredmény. A képek a készítés folyamatát ábrázolják.

Mivel teaházamnak vendégei nincsenek, így magam voltam megkóstolni. Véleményem szerint egyszer meg lehet enni, és a gyömbéres hársfavirág teával isteni finom.

4 megjegyzés:

  1. A képek alapján nagyon jól néz ki a keksz :) kimondottan guszta látvány. Teával biztos finom lehet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom is lett, a család kedvence lett. Azóta többször kellett sütnöm...

      Törlés
  2. Köszönet a reklámért, s kívánom, hogy a teaházad megvalósuljon😄 Akár virtuális formában is.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, hogy közreadtad. Már régóta olvasom az blogodat, így nem volt nehéz megtalálnom. Ha egyszer felhagyok a fővárosi létemmel, biztos a valóságban is megcsinálom a teázót :-)

    VálaszTörlés