2019. január 1., kedd

Papundekli bőrönd restaurálás


Még jó, hogy az év végére maradt szabadságom. A szabadság alatt a feleségem talált munkát is, össze kellett válogatnom a német szövegű textilgyűjteményünkben az olyan darabokat, melyekben Isten is szerepel. Négy bőröndnyi a textilgyűjtemény, így volt miből válogatni. Össze is jött 18 darab falvédő, melyen Isten neve szerepel. Én magam sem gondoltam, hogy ennyi lesz. Ha már így egy összekerültek ezek a falvédők, gondoltam kerüljenek egy bőröndbe. Már múlt év tavasza óta őrizgetek egy felújítandó papundekli bőröndöt.





Fogtam a bőröndöt, letisztítottam, és kerestem hozzá egy hozzá való belső papírborítót. Egy pillangós csomagoló papírra esett a választásom. A szabás és tapéta ragasztás, valójában hamarabb megvolt, mint a belevalók kiválogatása.
Innét kezdve, már csak a bőröndben várják, hogy előbb, vagy utóbb a feleségem tudományos dolgozatot írjon róluk. Hogy ez mikor fog megtörténni? – Kérdezhetitek tőlem. Én sajnos nem tudom. Talán Isten tudja! Mint ezen a falvédőn, a következő találkozást.



Wir kommen und wir gehen,
es kann nich anders sem,
ob wir uns wieder sehen,
das weiss nur Gott allein!

4 megjegyzés:

  1. Igazán megmutathatnád a falvédőket is !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már készül a katalógus a gyűjteményhez, aztán remélhetőleg egyszer egy kiállítás is lesz belőlük. Remélem az idei évben majd meg tudom mutatni.

      Törlés
  2. Érdeklődnék, hogy vállal-e kis bőrönd felújítást , illetve tudna-e ajánlani valakit..
    Üdv,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vállalok kis bőrönd felújítást. Saját magam is azért kezdtem bele, mert nem találtam olyan szakembert aki ilyen hasonló felújításokat vállal.

      Törlés