2019. január 13., vasárnap

Teázó a vén hársfához – második rész


Karácsonyi ajándéknak kapta a család, hogy a MADE BY YOU kerámiaműhelyében minden családtag festhetett magának egy maga választotta kerámia tárgyat. Én, mint az előző posztban kiderült teáscsészét készítettem, saját magam elképzelt hársfa motívummal.
Már az alkotás előtt egy füzetbe rajzoltam csészére képzelt motívumokat. Az alábbi képek szerint.






Merészen égszínkék alapozást gondoltam a csészének. Aztán, amikor a műhelyben láttam elkészült kerámiákat, mégis a fehér porcelán alapszínnél maradtam. Azon kívül tulajdonképpen minden más elképzelt motívum rákerült a csészére. A legnehezebben a kontúrozóval boldogultam. A levelek és virág kontúrja nem is sikerült úgy, mint ahogy eredetileg terveztem.



De semmi baj, remélem, hamarosan ismét kapok ajándékba egy kerámiafestési foglalkozást, és akkor már a következő sokkal jobban fog sikerülni.


Miután hazahoztam, lefényképeztem, és elmosogattam, készítettem egy gyömbéres hársfateát. Ilyen jól régen sikerült a teám. El is fogyasztottam, amíg ezt a posztot írtam.


4 megjegyzés:

  1. Csak nem szakmát akarsz váltani és állást keresel ? :-)
    Amúgy meg kis gyakorlással elmehetsz porcelánfestőnek !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szakmát már nem váltanék, kevéssel nyugdíj előtt. Majd a nyugdíj mellett ezt is szívesen csinálnám.

      Törlés
  2. Az elképzelés nagyon jó, még akkor is, ha nem úgy sikerült, ahogy tervezted. Attól értékes, hogy saját munkád és biztos jobban esik belőle a tea :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyedi darab lett. Megpróbáltam rákeresni, hogy készült-e már valaha hársfalevél és virág motívummal porcelán csésze, de nem találtam. Tény, hogy nagyon jól esik ebből kortyolgatnia teát...

      Törlés