2021. május 1., szombat

Rendhagyó Május elseje

Már előre elterveztem, hogy elsején jó idő esetén lemegyek a telekre, és füvet nyírok. Előző hétvégén láttam, hogy a szomszéd már lenyírta. Szokás szerint mondtam a feleségemnek, hogy jöjjön le velem.

Nem, itthon nekem sok dolgom van. – Mondta feleségem.

Ma hajnalban aztán közölte, hogy le jön velem, ha levisszük a számítógépét, hogy dolgozhasson. Össze is pakoltam mindent, és indultunk le a kocsihoz. Feleségem még hamar beszaladt, és hozta a telkes munkaruháját is. Mire a telekre értünk felségem közölte, hogy a ház előtt majd ő akarja lenyírni a füvet, mert a sok szellemi munka után most fizikai munkával szeretne kikapcsolni.

Évek óta nem történt ilyen, de ha kérte, én hagytam, hogy besegítsen a ház körül. Én közben találtam más hasznos munkát, kinyitottam az ablakokat, begyújtottam a kályhában, elszáradt ágakat vágtam le a gyümölcsfákról.

Ketten együtt hamarabb, és több mindent dolgoztunk a házban és körülötte, így 11—re már végeztünk is.

Hazafele a falvakon át mentünk hazafele, mert meg akartuk örökíteni a falu főterén állított májusfákat, amelyeket ezekben a falvakban szoktak állítani.

A májusfa a természet újjászületésének szimbóluma, az ifjúság tavaszi szokásainak Európa-szerte ismert szimbolikus kelléke. Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1jusfa

Az útba eső faluk közül az idei évben rendhagyó módon csak Szomoron állt májusfa. A képkészítés sikerült. Csak azok a légvezetékek ne lennének ott.









6 megjegyzés:

  1. Talán a vírus is közrejátszik abban, hogy kevesebb a májusfa. El tudom képzelni.
    A légvezetékek az én képeimen is "jól látszanak", pedig próbálom úgy vágni a fotókat, mintha nem is léteznének. Sajnos van, amikor nem tudom kikerülni a vezetékeket, mint ahogy ebben az esetben Te sem.
    Ugye írtam már, hogy nagyon szép a kertetek és azok a virágok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy a vírus miatt is van kevesebb májusfa. Évtizedek óta minden évben minden faluban szokott lenni, gyerek és fiatal koromban még én is vittem a lányos házakhoz :-) Ezek a légkábelek nagyon el tudják rontani a képeket, bár a fecskék szeretnek megpihenni rajta. A kertünk - bár a szomszédainké mindig szebb -, szépségért szeretek lejárni, és minden alkalommal más-más virág adja meg a szeretet élményét.

      Törlés
  2. Milyen jó lehet egy közös munka május első napján egy napsütéses délelőtt. Végül is dolgozott a számítógépén is a nejed?
    Ritkán látok májusfát, most te hoztál ide mutatóba, és nagyon örülök neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól is esett a közös munka. Szerencsére szombaton már nem dolgozott a felségem a számítógépen. Persze aztán ma bepótolta.
      A városban már sajnos nem divat májusfát állítani, de falun még mindig szokás.

      Törlés
  3. Szerencsések voltak arra ahol jártál a gyümölcsfák. Nálunk az barackok, a kajszit, a meggyet, de még részben az almát is megviselte a hideg és az eső. Nem tudom, milyen termés lesz idén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyümölcsfák úgy néz ki felénk jókor nyíltak. A mandulafán, ami korán virágzott, és lehet betett neki a fagy, de majd meglátjuk hátha megúszta.

      Törlés