2021. május 2., vasárnap

Május első Vasárnapján

Se Nagymamám, se Édesanyám nem tudom most se felhívni, se meglátogatni. Sírjuk látogatása félezer kilométer lenne. Délután azért tettem egy kis sétát fényképezőgéppel a kezemben, rájuk emlékezve.


A Rottenbiller utcán az egykori ideiglenes Klauzál téri piac helyén levő kerítésen láttam ezt az ötletes graffitit.

A Damjanich utcában nem hagyhattam ki a virágzó lilaakácot, Nagyanyám kedvenc virága volt.


A Bajza utcai építkezés előtti sötétkék csúnya kerítését egy Graffiti művész örömvirágokkal akarta ékesíteni. Egy másik művész körömvirágoknak nézte.

A Bajza és Király utca sarkán erős orgonaillatot éreztem. Van is belőle bőven.

Itthon Édesanyám egykori piros vödrében szépen virágzik a muskátli.

10 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm. Gondoltam, ha már úgyis készítettem néhány képet, akkor legyen mára az aktuális állapotomról egy egyperces kis színes.

      Törlés
  2. Nagyon tetszenek a graffitis képek. Örömvirág, körömvirág - ez is milyen jó példa már, hogy milyen színes a magyar nyelv. Pont tegnap beszélgettünk róla, példákat felhozva rá.
    Hála Istennek, nekem/nekünk még van kihez utazni, igaz már a férjem szülei nincsenek közöttünk, de Édesanyám él és jól is van. Nagy öröm ez számomra.

    Alig van orgonánk, talán két virág van rajta, a fehéren még annyi sem, de úgy látom kipusztulóban van az egész bokor, kb. 35 éves, nem tudom hogy elöregedett már és azért vagy valami más baja van. Úgyhogy nem látok olyan gyönyörű bokrot, mint Te :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A telken levő fehér orgonánkon idén nekünk is kevés virág. Éppen csak csak bimbózik.

      Törlés
  3. Tetszik, hogy megmaradt a piros vödör, és használjátok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erről a vödörről már a kezdeti blogomon is írtam itt: https://multmento.blog.hu/2012/04/13/az_a_piros_badog_vodor . Azóta is minden évben szépen virágzik.

      Törlés
    2. Elolvastam a vödörről a bejegyzésedet.:)

      Törlés
    3. Köszönöm. Nekem is jó volt visszakeresni, és emlékezni.

      Törlés
  4. Hmmm... Nekem az "Örömvirág" felirat jobban tetszik.
    Az orgonákkal nem tudom mi a baj, több felé látom, hogy alig van virágja, az enyém is elég gyatra. Bár lehet, hogy fajtája válogatja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk rám fogták, hogy nagyon visszavágtam az orgonát. Én csak az elhalt ágakat, és töveket vágtam ki. Itt Budapesten az udvarokban az áprilisi fagyok nem tettek kárt az orgonában, vidéken igen.

      Törlés