2021. március 7., vasárnap

Ahol a lelkem megnyugvásra talált

 Még a múlt hétvégén mentem le a telekre. Nagyon ki kellett már lépnem ebből a városi dzsungelből. Budapesten is kimozdultam a lakásból, vásárolni, meg a lakáshoz tartozó teraszra. A munkahelyem, és életterem most egy padlásszoba, ahonnét csak az eget látni. Az se rossz, mert szeretem éjszakánként a csillagokat és a holdat nézni. A terasz azért jobb, ott egy parkosított udvarra látni, és még templomtornyokból is lehet válogatni. Azért, ha van lehetőség a telekre kirándulás az a legjobb. Beülök az autóba, és már odafele megnyugszom a vezetéstől. Ismerős helyeken megyek át, de mégis mindig mást és újabb házakat, fákat, mezőket, embereket veszek észre az autóból. A telekre érkezve, veszem tudomásul, hogy még nincs itt a tavaszi munkák ideje, így a szőlőhegyen alig látni embert. Több kis hétvégi ház kéménye füstöl, a szomszéd is kijött, hogy néhány perces beszélgetésben megnyugtassuk egymást. Aztán órákig csak együtt voltam a házzal, és saját magamnak kitűzött feladatokkal. Begyújtottam a kályhát, hogy kellemes környezetben barkácsolhassak. Sétáltam egyet a ház körül, láttam nyílni a telken a vadvirágokat. Ez az igazi nyugalom. Aztán a kályha fölötti fali párkányon észrevettem a saját készítésű faragott tányérom. Ezerkilencszázhetvenötöt írtak akkor, amikor ezt a tányért alkottam. Saját magam esztergáltam a fafaragó szakkör esztergagépén. Szinte még most is érzem, ahogy a kezemre kerülő faforgács melegíti a bőröm. Magam terveztem az általam már korábban megismert népi motívumok alapján a díszítést. Még most is tetszik, amikor kivittem, hogy a napfényen a fák ágaira téve lefényképezzem. Aztán… Mindent visszatéve, feljöttem Budapestre.  






14 megjegyzés:

  1. Kedves Multimento, köszönöm, hogy írtál nálam, és meglátogattál a blogomon.Még sok ilyen szép napot kívánok a telkeden és a hétvégi házadban. Most már egyre inkább jönnek ezek a napok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, köszönöm, hogy hozzám látogattál. Már én is nagyon várom a gyakori telkezést. Remélem a jó idő, és a tavasz majd több blogbejegyzést eredményez.

      Törlés
    2. Bocsánat, véletlenül Multimentőt írtam névként. Elírtam, majd máskor jobban vigyázok. Tehát Multmento!:)

      Törlés
    3. Semmi gond. Nekem tetszett a Multimentő is, bár sok közöm a multikhoz nincs :-) Én is gyakran vétek hibát a gépelésben.

      Törlés
  2. Ez a fatányér csodálatos. Igazi tehetség vagy, érdemes lenne további ilyen szépségeket készítened.
    Éva blogjában láttalak a kommentelőknél, így tévedtem ide. Jövök máskor is (Debrecenből:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tizennégy éves voltam, amikor ezt a fatányért készítettem. Akkor még megyei díjat is kaptam a korosztályomban a munkámért. Ha majd az időm engedi, igyekszem hasonló szépségeket alkotni. Örömmel látlak a blogomon. Debrecenbe Orsi (kocbaba.blogspot.com) blogját olvasva szoktam ellátogatni:-)

      Törlés
  3. Nincs körülöttem más, csak az áldott csönd. Neki is rendszeres olvasója vagyok:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most kíváncsiságból megnéztem, én 25 blogot figyelek/olvasok. Sajnos a 25-ből már kevesebb, mint a fele aktív.

      Törlés
  4. Gratulálok a tányérhoz, valóban csodálatos munka!
    A fotók alapján gyönyörű, csendes helyen van a hétvégi házatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Utólag visszagondolva, lehet más szakmát kellett volna választanom :-) Sebaj, majd nyugdíjas koromban visszatérek a faműves mesterségemhez. Ilyenkor csendes, de jó időben a motorosok kedvelik a hegyi szerpentint a Gerecsében, és az behallatszik.

      Törlés
  5. Nocsak nocsak ! Új vendégek érkeztek ? Én meg már azt hittem, teljesen bedöglik a blog-élet...De tán mégse...Én még nem tudom abbahagyni - legfeljebb nem olvas és kommentel senki - akkor magamnak írom. Épp ma is kerestem valakinek egy témát és tudtam, írtam róla. Jó ez. Írjad csak te is tovább ! És majd faragj tányérokat is mert az is szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó is ez. Új és régi vendégek. Jobb így, ha posztot és kommentet is írunk. Tavasszal klumpát kell faragnom, de lesz tányér is. Már esztergát is vettem hozzá.

      Törlés
  6. A tányérra én is rácsodálkoztam, ügyes vagy. Fodorka, olvas téged más is, legfeljebb nem ír. Attól még olvas.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már inkább csak voltam ügyes. De, megint elkezdtem faragni, és fejlődök :)

      Törlés