2019. április 27., szombat

Második gyermekkorom


Mostanában a környezetemben sorra vásárolják a nyugdíjba készülők a legújabb technikai kütyüket, hogy nyugdíjas korukban is legyen mivel szórakozni. Engem meg ezek az új kütyük nagyon nem érdekelnek. A bolhapiacon megláttam a gyerekkorom lombfűrészét. Na, jó, nem is az enyém volt, mert az enyém eltört, de ez az én lombfűrészemnek az ikertestvére. Megkérdeztem az árát, háromszáz forint mondták rá. Én meg nem alkudtam, hanem rögtön ki is fizettem. Itthon aztán ki is próbáltam.


Megrajzoltam az öreg hársfa szerelmes bagolyfiókáját. A lombfűrésszel kivágni szándékozott részeket besatíroztam, és egy furdanccsal átfúrtam, hogy a lombfűrésszel ki tudjam vágni. Sikerült is hamar a hársfalevél körül kivágni. Úgy látszik, nem felejtettem el, hogyan is kell használni a lombfűrészt. Majd nyáron remélem a fafaragó tábor gyerekei is hasonló lelkesedéssel fogják tervezni és készíteni a vizsgamunkáikat. Engem nagyon kikapcsolt ez a kéziszerszámos famunka. 



2 megjegyzés:

  1. Jót mosolyogtam, amikor megláttam a címet, a második gyerekkorod, mert eddig úgy tudtam elég idős korban szokott jelentkezni a második gyerekkor, amikor már nem igen felelős valaki a tetteiért. De olvasva a tartalmat itt még csak az emlékek röpítettek vissza a gyerekkorba.
    Nő létemre szívesen barkácsoltam volna ács szerszámokkal, mert nagyon szeretem a faforgács illatát, és csodálom is fából készült alkotásokat, leginkább a használati tárgyakat.
    Ez a szerelmes bagolyfióka nagyon érdekes ötlet, kíváncsi vagyok a kész műre. Ilyen komoly alkotást még csak az erdélyi fa-faragóktól láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez attól függ. A barátom - aki épp csak elmúlt negyven -, szintén a múlt hétvégén élte meg a gyerekkori álmát. Elmehetett valódi villanymozdonyt vezetni. Ezt az áttört fafaragó technikát nemcsak Erdélyben alkalmazzák, Én bakonyi tájegységet bemutatató néprajzi anyagban láttam sok szép így készült művet. Ha elkészültem ezzel bemutatom a végeredményt.

      Törlés