2019. november 9., szombat

Csendes novemberi napok


A novembert munkával szeretném eltölteni. Gondoltam a blogomat is kicsit csendessé teszem azzal, hogy ritkábban posztolok. Erre a bolhapiacon megláttam ezt a söröskorsó alakú kicsiny csészécskét német felirattal. Nem tudtam otthagyni.

A csésze felirata: In der Ruhe lieght Die Kraft,  Genthin. Rögtön rá is kerestem, és a Google ezt egy Konfuzius idézetnek tartja. Az alábbi kép jól kifejezi ezt a mondást.

Ha csak német oldalakon kerestem, akkor már dalszövegekben is megtaláltam ezt két sort. Ajánlom meghallgatni:


Amikor csak Genthinre kerestem, akkor rá kellett jönnöm, hogy az egy Németországi település. A városban nagyon jó sört készítettek egykor, és ma is. Ennek alapján már érthető is, hogy miért söröskorsó alakú ez a kis csészécske. A funkciója is rögtön adódik, hogy ez egy emlékbögrének készülhetett kézi festéssel valószínűleg a két világháború között. A város a II. Világháború után NDK-hoz tartozott. A csészéből annak idején a sörhöz tömény kísérőt ihattak. Én a tálaló polcon egy valódi tömény kis ital mellé helyeztem. Jó helyen vannak így együtt, és emlékeztetnek az NSZK és NDK egyesülésének kerek évfordulójára.  


6 megjegyzés:

  1. Mivel nem tudok németül, lefordítottam.

    Belegondolva: igaz a mondás.

    Lehet szöszke a kérdésem, de a pálinkás üvegen az Honecker lenne? :O

    Kerámiáknak, porcelánoknak én sem nagyon tudok ellenállni. Nem is akarok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkoztam én is, hogy a fordítást is beteszem, de nem találtam jó műfordítást. A pálinkás üvegen valóban Honecker képe van. A benne levő ital neve Honecker Bosszúja, és az egyesítés után volt népszerű, souvenir. Akkor kapta a család, azóta őrizzük.

      Törlés
  2. Micsoda története lehet egy bögrének is - akár...
    Mariann és Michael videója nem tegnapi...őfelettük is eljárt az idő, pár napja valamilyen műsorban láttam őket - már csak nagyon ritkán szerepelnek, pedig a német népzenei műsoroknak igazi sztárjai voltak.
    Amúgy meg jó párosítás a bögre meg az üveg. :-) Vajon mit gondolnak magukban - ha gondolnak :-) ott a polcodon ácsorogva ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bögre és üveg párosítása adta magát. Praktikus is, mert ha újabb hasonló méretű darabokkal bővül a gyűjteményem, a bögrében a kis pálinkás üveg is elfér :-)

      Törlés
  3. Ez a bögre nagyon jól néz ki.
    Régóta követem a munkásságát, de eddig nem mertem hosszázólást írni sem a régi blogon, sem itt, mert érdemben nem igazán tudok hozzászólni a bejegyzésekhez, viszont nagyon szívesen olvasom őket. Ahogy olvasom a bejegyzéseket, és nézegetem a képeket, dacára az igen csak gyér képzelőerőmnek, olyan érzésem van, mintha nem is a múlt, hanem a jelen az, amit olvasok és látok.
    Jó munkát kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! A Blog statisztikai felületén látom, hogy többen olvasnak, mint ahányan hozzászónak. Megértem, hisz én is több blogot olvasok, mint amennyihez hozzászólok. Valóban. A múltról írok, de mégis szól a jelenről is.

      Törlés