2018. augusztus 22., szerda

Golyóstoll az unalmas órákra


Miklós barátom már megint iskoláskori emlékeket ébresztett fel bennem, amikor posztolta  az úszós tollakról készített videóját a Facebookra. Nekem is volt hasonló tollam. Az országház volt rajta vörös csillaggal a tetején, és egy sétahajó úszott el előtte a Dunán. Akarom mondani csak akkor úszott, ha éppen nem írtam vele, és unalmamban úsztattam.



Emlékeim szerint a '70-es évek vége felé jelentek meg és sok évig gyártották őket. Szerintem több kisiparos, talán még állami cég is készítette. Ki másolta kiről, honnan volt az eredeti ötlet, azt nem tudom. Divat volt ez is és mostanában is, mint retro. Egyszerű színes nyomatok voltak bennük és pár változat, hogy mi az ami "úszik" előttük. Hívták folyadékos, vagy úszós tollnak. A folyadékot nem tudom, biztos, hogy nem víz.
Bolhapiacon láttam egy kosárral és az árus látva érdeklődésemet, kirakott még egy szatyornyit. Dohos szaguk volt, valami pincében lehettek évtizedekig. Gondolom egy trafik, papírbolt megmaradt készlete, ami egy lomtalanításkor kerülhetett elő. Úgy, mint eredetileg voltak külföldi és magyar városok és régi mesefigurák. Hiánytalan, működő csak elvétve akadt köztük.
Megkérdeztem, megengedték a guberálást, több darabból összerakást. Ezt a hatot legalább negyed óra alatt szedtem össze. Mesefigura kevés volt és azok sem "úsztak". Valószínűleg azokat válogatták ki először. Kis szerencsével találok hozzájuk új tollbetétet is. A maradékból még vagy 50-100 darab hiánytalan összeszedhető. Volt még pár nyugati nagyváros és további 5-6 féle magyar is.



A kiválasztott hatból hármat megversenyeztettem. Több nem fért el a kezemben úgy, hogy látni is lehessen.
  1. A debreceni lovaskocsi.
  2. Az esztergomi busz.
  3. A hortobágyi csikós, meg elakadt.



A végére egy jó hír azoknak, akik most akarnak ismerkedni vele. Ismét kapható, különféle változatokban. Forrás: http://www.promoajandekexpressz.hu/page/Uszos__vetkozos__toll__egyeb_uszos_termek


2 megjegyzés:

  1. No ez tetszett nagyon ! Hogy működőket is találtatok még ! Bár én elég régi bútordarab vagyok, de nekem sosem volt ilyen "menő" tollam...Mivel írod, hogy újra kapható, meglehet, pótolni fogom életem eme hiányosságát. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miki barátom lelt rá a forrásra. Én is sokat jártam bolhapiacra, de én még használhatatlanra sem bukkantam :-)

      Törlés