2018. augusztus 1., szerda

Egy elfeledett konyhai tűzhely


A bolhapiacon sokféle ma már nem használt konyhai eszközt lehet vásárolni. Miki barátom most egy igazi kuriózumot hozott. Ilyen működőképes állapotba hozottat ma már nem igen lehet találni a múzeumokon kívül. Most olvashatjátok, és nézhetitek, hogy mit is lehet kihozni a rakás vashulladéknak látszó tárgyból. 
 
Kérdezték már páran, hogy mi ez. Petróleum főző, három szabályozható lánggal. Piacról való, az akkori állapota az első képen. A tetején lévő rézedény nem tartozéka, én tettem rá, mert pont passzolt a méret. Itthon szétszedtem és zuhany alatt zsírtalanítottam. A váz öntöttvas, ezt lefújtam hőálló kályhaezüsttel és sütőben megkeményítettem a festéket. A tetején lévő feltét szerepét nem tudom, az sem biztos, hogy hozzá való. Azt levéve, megfelelő méretű fazékban. lábosban lehet főzni. Biztos, hogy volt hozzá még szűkítő, kisebb edényekhez olyasmi, mint akár egy mostani gáztűzhelyhez. Méret szerint keresem, biztos fogok találni. Az alsó tartályba kerül a petróleum, ebbe lógnak a "lámpabelek", csak ezek nagyon szélesek. A réz tekerőkkel-mint a lámpáknál-a láng szabályozható. Nem az a kimondott hordozható méret.8 kiló + a petróleum. A "forgatós" videón, amin forog az szintén nem tartozéka, csak véletlenül, az is kék. Nem tisztem a stílusát, korát meghatározni, láttam egy nagyon hasonlót, azt viktoriánusnak mondták. Bármi is,jobb lett, mint volt!






 


4 megjegyzés:

  1. Minden elismerésem a türelmes gazdáé ! Tényleg nem gondolná az ember, hogy az első képen látható...izéből... szóval abból valami szépséget, ami ráadásul működik és hasznos is - ki lehet hozni. Ehhez is csak gratulálni tudok. Igazi múzeumba való szépség lett belőle !

    VálaszTörlés
  2. Nem találok szavakat! nagyon-nagyon szép lett és még működik is??!! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Milyen anyagot rakták az ajtajában?? Nem üveget?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Ebben nincs üveg. Nincs használatban, csak egy demo begyújtás.

      Törlés