2024. január 14., vasárnap

Tizennégy éves lettem én!

Pontosabban nem én, hanem a blogom. Kettőezer tíz január tizenötödikén jelent meg az első posztom. Ahogy szokták mondani ezzel blogger lettem. Viszonylag hamar eljött az idő, amikor sokan látogatták a blogomon. Kaptam sok pozitív hozzászólást, és néhány rosszindulatút is. Ugyan kevesebb volt a negatív hozzászólás, de ezek jobban zavartak. A rosszindulatú hozzászólások miatt reklámmentessé tettem a blogom. Ez hatásos is volt, azóta jóval kevesebben olvasnak. Ez nem is baj. Így akkor írok, amikor időm és kedvem van hozzá.

Most akkor röviden csak azt szeretném megírni, hogy találtam a virtuális bolhapiacon egy remek német feliratos párnahuzatot. „Schaffe, schaffe Häusle baue” – felirat nagyon megfogott, hisz én is éppen építkezésben vagyok. A feleségemtől azt is halottam, hogy ezt Németországban a Sváb nyelvjáráshoz tartozókra szokták mondani, mert azok egész életükben csak házat építenek. Mondták is nekem mostanában: A nyugdíj előtt három évvel ne kezdj építkezésbe! Én úgy vagyok ezzel, hogy éppen itt az ideje. Most kell építenem, hogy a leendő sok-sok szabadidőmben tovább tudjam írni a blogom, és kedvem szerint azt csináljak, amit akarok.

A hivatkozott párnahuzat.

 

Egy kis videó a Svábok házépítési szokásáról.

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok a blogod 14. születésnapjához. Majdnem egyidős az enyémmel. Mindig olvasom a blogodat, és figyelemmel kísérem a házad építését is. Várom, hogy idén karácsonyra már beköltözhessetek, és én láthassam a képeket róla.
    Tetszenek a falvédők is, emlékszem mindig a nagymamáméra és anyuéra. Nekem nincs már sajnos, és az övék sincs meg.
    Köszönöm a sváb szokásokról írtakat is.
    Még írd a blogod sok évig, és én is járassak ide! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Én is remélem, hogy tovább tudom majd irni a blogot. Immár nemcsak én, hanem a blogom is nagykorúvá vált. Sok készülőben levő anyagom van falvédőkről is, meg a házról is. Igyekszem majd fokozatosan egyre többet irni, és fényképezni.

      Törlés
  2. Tartsunk ki mi, "öreg" blogosok, mert látom, egyre inkább kimegy a divatból ez a fajta "beszélgetés"...A felületesebb, kapkodóbb, érzelemtől mentes FB-zás lett a divat - hát legyen vele boldog, aki azt szereti.Amúgy az összegyűjtött "svábos" dolgaidból nyugodtam egy kis kiállítást is nyithatsz majd, ha elkészül a "csodaház"....Várom, hogy meglátogathassalak !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem kitartani, és az összegyűjtött svábos anyagaimat is szeretném majd az "új" házamban bemutatni. Tetszik, hogy "csodaház"-nak nevezed. Én is csodának tartom, hogy a 2025-ben 100 éves ház - legalább is a homlokzatán ez szerepel -, a valóságban a falkutatások és levéltári kutatások alapján meg 300 éves ház még mindig áll.

      Törlés
  3. Minden jót, blog szülinap alkalmából!További sok bejegyzést,, jó építkezést! Bizony elég döcögősen megy a blog mindenkinél... Az én blogom is idén lesz 14 éves,,,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nálam tényleg döcögősen megy a blog. Ismerek olyan blogokat, ahol gördülékenyen megy a blogirás. Remélem többeknél visszajön az alkotó és irnókedv egyaránt....

      Törlés