2023. december 4., hétfő

A Karácsonyt várva

Januárban, amikor nekikezdtünk az álomházunk felújításába azt reméltem, hogy a Karácsonyt már az új házunkban ünnepeljük. Nem így lett. November végére ide jutottunk:

Itt kellene lenni a házunk agyközpontjának. Itt jön majd be a víz a villany, a gáz, és az internet. Ide terveztem a házunk vezérlő központját, és itt kell lenni majd családunk adatközpontjának. Mint látható, ettől az álomtól még messze vagyunk.

Itt van a zuhanyzónk. Egy laza kis kertészkedés után itt kellene lefürödnöm. A koszos víz már távozni tudna a csatornába azon a hosszúkás lefolyón.

Itt a hálószobánkban a franciaágy helye. Már csak a padlóburkolat, és a falfestés hiányzik. Ugye milyen kellemes kis alvó sarkunk van?

Íme, a konyhánk. Nagyon ügyesen megoldottuk, hogy ne kelljen szagelszívót venni. Csak kinyitjuk az ablakot, és a rossz ételszag máris elszáll, mint a gondolat, hogy itt idén főzni fogunk.

Itt meg van a nappalink, hogy téli estéken a kandalló üvegablakán betekintve láthassuk a tűzmanók táncát. Nem látjátok a liliomos cserépkandallónkat? Nem csodálkozom, mert a kályhacsempék még Baranya nyugati részén várják, hogy majd ide kerüljenek.

 

Ezek után fogtam magam, és gondolatban a jövőbe utaztam, és elhoztam feleségemnek álmaink házának a képét. Itt van elölnézetben. Új ablakokkal, és ajtókkal, melyek a régiek mintájára készültek, de visszakapták a majdnem száz évvel ezelőtti eredeti színüket.

 

A kép hátoldala egy adventi kalendárium. Minden napra egy-egy kis ajándék, aminek a feleségem az új házban majd hasznát veszi.

 Kedves Olvasóim! Ennyi volt a mese mára. Álmodjatok Ti is szépeket!

4 megjegyzés:

  1. A jövő karácsony már itt lesz! Figyelmesen megnéztem minden képet, mindent jól elterveztetek. Engem a kandalló ragadott meg leginkább. De jó lesz nézni a tűzmanókat benne! Már előre várom, hogy lássam a kész házat, mert remélem, hozol majd arról is képeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legyen igazad! Nagyon szeretnék már a jövő évben a házban Karácsonyozni. Igyekszem dokumentálni a felújitás minden fázisát, a befejezés sem fog elmaradn:-)

      Törlés
  2. Ismered a mondást: Ember tervez - a kivitelezők meg .... nos azok meg akkor kiviteleznek, amikor éppen van rá idejük. Én is bízom benne, hogy a jövő karácsonykor már a kész házból/ról küldöd a képeket !!!
    Amen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kivitelező már azzal kezdte, hogy ha egy évvel ezelőtt kérek tőle ajánlatot, felakkora lenne. Ezt nagy nehezen elfogadtam az inflációs árakat látva. No, de azt hogy dupla áron kétszer annyi ideig fog tartani!??- Ezt nem mondta.

      Törlés