2024. január 20., szombat

Budapesti hóember

Téli tavasz után itt van újra a tél. Blogos barátaim olyan jó nosztalgikus képeket tesznek fel, hogy én is megirigyeltem- Itt Budapesten is megmaradt a hó, és szokásom szerint a fényképezőgépem is nálam volt.

Megláttam a Rózsák terén a kis hóembert.

Hamar odamentem hozzá, és lefényképeztem. Nem egy komoly alkotás. De mit lehet kezdeni egy ilyen kevés, és Budapesten leesett hóval. Azt hiszem ennyit és nem többet.

Az én emlékezetemben ifjúkorom hóemberei sokkal szebbek, és kidolgozottabbak voltak. Aztán megtaláltam a 2022-ben álmaim falujáról kiadott falinaptár decemberére rajzolt házképet. Na, látjátok! Én ötvenöt évvel ezelőtt hasonló hóembert építettem akkor a Mecsekpölöskei házunk elé. A képen látható hóembert pedig 2020-ban éppen Náni néni háza elé rajzolta a grafikus. Micsoda véletlen! Ez a képen látható ház most éppen a felújítás alatt lévő álmaim háza.   

4 megjegyzés:

  1. "Bentről" többnyire áhítozom a nagy hóesés után - de aztán amikor ki kell menni - akkor szívesebben lennék lakos Hawaii-n... Ami házat illeti - nos igen, vannak csodás véletlenek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, Valószinűsithető, hogy tiz év múlva én is csak az otthon melégéből fogom csodálni a hóesést. Valóban, én is úgy érzem, hogy egy csodás véletlen segitett az álmaim házához. Aztán reménykedem, hogy ez a csoda kitartson még sokáig....

      Törlés
  2. Mikor van hó, akkor az embernek kedve támad hóembert csinálni. Múltkor nem volt többre lehetőségem, csak egy arasznyi nagyságúra, de megcsináltam, és az erkélyem korlátját díszítette.
    Tetszik a házaddal kapcsolatos csodás véletlen.:) Ennek így kellett lennie!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet az arasznyi hóember. Legközelebb, ha itt Budapesten esik a hó, majd épitek én is a teraszom korlátjára egy kis hóembert. A házammal kapcsolatok véletlenek meg egyre csak gyarapszanak. Már megtaláltam egy gyerekeknek való munkafüzetben is, amelyiken két rajz közötti különbséget kell észrevenni...

      Törlés