2021. augusztus 5., csütörtök

Blogot írok

Egy hónapig nem írtam a blogra. Egy éve ingerszegény a környezet, és alig volt téma. Az utóbbi hónapban már olyan sok helyen voltam, és annyi mindent fényképeztem, annyi blogposztot írtam képzeletben …. Aztán mégsem jelent meg egy sem. Valahogy úgy voltam, mint a bélyeggyűjtő svéd kisfiú a negyven évvel ezelőtt olvasott verseskötetben.

 Siv Widerberg

BÉLYEG

Bélyeget gyűjtöttem.

Papa hozott egyszer egy kilót.

Azóta nem gyűjtök bélyeget.

Forrás: https://mek.oszk.hu/00300/00303/00303.htm

Ugyan ez a vers jutott eszembe, de én a blogolást nem fogom abbahagyni. A sok-sok anyagból fogok én csepegtetni ide. Ebbe a posztba Hercegkútról hoztam néhány képet. Ez volt az elmúlt hónapban a legtávolabbi úti célunk. Magyarország talán legkeletibb sváb települése. Szerencsére az autópálya használatával Budapestről két és fél óra alatt le is értünk. A település Budapesttől ugyan távol, de a hajdanvolt Szovjetunióhoz közel. Ennek a falu meg is látta kárát, így sokukat vitték el német származásuk miatt málenkíj robotra. A falu ennek az eseménynek nagyon szép emlékművet is emelt. A templomukban már az ötvenes évek óta minden évben megemlékeznek a málenkíj roboton maradt hercegkútiakról, és a szerencsésen visszatértekről.

A tájházuk már egyszer leéget, de újraépítették. A település nagyon rendezett, és folyamatosan szépül. Úgy gondolom legközelebb már nemcsak a munka miatt fogunk ide visszatérni.

Aki még kedvet kap, hercegkút látnivalóinak virtuális látogatásához itt megteheti: https://www.kozterkep.hu/27342/az-elhurcoltak-emlekmuve , http://hercegkut.hu/?page_id=152  














6 megjegyzés:

  1. Navégre ! Már kezdtem aggódni... Jöhetnek az új mesék !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem. Megint 3 napig netmentes voltam. A képek szépen gyűlnek.

      Törlés
  2. Ez megint egy jól sikerült kirándulás lehetett. Nem újdonság, hogy a sváb falvak szépek, rendezettek, ezt mindegyikről el lehet mondani. :)
    Örülök, hogy újra írtál és képekkel is dokumentáltad az utatokat.
    Várom a következő cseppecskét! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sváb falvak általában rendezettek és zsépek. Néhány faluban olyan érzésem van, mintha nem is Magyarországon járnánk. Igyekszem gyakrabban jelentkezni, mert van miről írnom.

      Törlés
  3. Sokfelé jársz, és hozol mindig az élményeidből. Néha én is azt érzem, hogy nincs témám, aztán leülök, és elkezdek írni. Magam is meglepődöm, de végül van. Próbáld ki te is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére témám mindig adódik a kirándulások és munkavégzés alatt. Inkább több időt kellene a gép előtt ülnöm, de az országjárás és az autóvezetés alatt nem tudok posztot írni, csak fogalmazni. Mikor meg a gép elé kerülök, nem jut minden eszembe. Holott úgy emlékszem, hogy nagyon jó gondolataim voltak.

      Törlés