2021. augusztus 8., vasárnap

Dunabogdányi fotózás

 A Dunabogdányi Németek Kiűzetési Emlékműve miatt mentünk Dunabogdányba. Jól indult a nap, az impozáns emlékművet lefényképeztem, feleségem a falu állításkori német nemzetiségi képviselőjével készített interjút. Én nekiindultam, hogy addig is fényképeket készítsek. Fontos volt, hogy legyenek falubeli kőkeretes kapubejárók, hogy látszódjon, hogy az emlékmű részét képező kőkeret nem véletlenül van ott. Nagyon sok, - még álló -, kőkeretes kaput találtam az utcákon. Egyszer csak egy középkorú úr fut utánam, és kiálltja, hogy álljak meg. Felháborodva számon kér, hogy miért fényképezek én az udvarukba. Én, meg nyugodtan elmagyaráztam, hogy miért is érdekes az Ő udvarukba vezető kapu kőkerete.

Szerencsére a magyarázatomtól a tulajdonos is lecsillapodott, és most a sorozat néhány képét bemutathatom. Remek kapubejárók kerékvetőkkel. Látszik, hogy fennállásuk óta sok kő kapufélfát mentettek meg a lovas kocsi tengelyétől.

Az utolsó kép már a Duna sétányon készült. Azt hittem mindent jól beállítottam a gépen, de nem. Egy igazi impresszionista festményszerű képet készített a gépem. Úgy látszik neki ilyen hangulata volt éppen. (A blogszerkesztő sajnos megcserélte az én számozásom, most az utolsónak emlegetettből lett az első!)  









 

8 megjegyzés:

  1. Kedvenc témám. Kár hogy nem mutattál több képet !
    Ez itt az én gyűjteményem:
    https://aranyosfodorka.blogspot.com/2013/01/pecsi-kapubejarok-kerekvetok.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd szép lassan több kapubejárót és kerékvetőt bemutatok, csak idő kell a fotók feldolgozásához.

      Törlés
  2. Nagyon tájékozott vagy. Olyanokról írsz, melyekről még nem is hallottam.
    Ezért is jó ide járni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyes témákban tájékozott. Ugyanígy én is szoktam Nálad is találkoztam már számomra ismeretlen témákkal idézetekkel, aminek utána kellett járnom.

      Törlés
  3. Nagyon hangulatos képek, a kapubejáró érthető számomra, de nem tudom, mi az a kerékvető? :)
    Én mindig mondom, hogy a masináknak lelke van. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Közben voltam aranyos fodorkánál és megtudtam, hogy mi is az a kerékvető. :)
      Jó, hogy megadta a linket.

      Törlés
  4. A kerékvető régen fontos volt, töltéseken levő utakon megakadályozták, hogy lovaskocsik lecsússzanak a kapubejárónál, hogy a kerekeken túlnyúló kovácsoltvas kocsitengely ne döntse le a kapufélfát. Majd még többet fogok ezekről hozni, mert egyik mániám, hogy ilyeneket fényképezek.:-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a részletes magyarázatot! Kíváncsian várom a többit is. :)

    VálaszTörlés