2021. augusztus 14., szombat

Gyulán a Németvárosban jártam

 

A szabadságom alatt Eljutottunk Békés megyébe. Nem volt egyszerű lejutni, mert ugyan a nagyobb részen már autópálya van, de a rövidebb forgalmas főútvonalak sokkal több időt igényeltek. Gyulán a Németvárosba vittem a feleségem, aki ott végezte a kutatását. Én – amikor nem kellett asszisztálnom, sofőrködnöm, -, kedvemre fényképeztem, kapubejárót, méretes kerékvetővel. A Németváros utcáit helyi hírességekről nevezték el. A helyi hírességek itt születtek, vagy dolgoztak. A hírességek között van Stéberl András is. Gondolom, olvasóim egyike sem ismeri, holott a HUNGARIKUM-nak tartott Gyulai Kolbász megalkotója. Stéberl András (Bazin, 1888. szeptember 26. – Gyula, 1948. május 26.) hentes, az iparjogvédelmi oltalom alatt álló gyulai kolbász, neves márka megteremtője, cégalapító húsgyáros. Forrás:  https://hu.wikipedia.org/wiki/St%C3%A9berl_Andr%C3%A1s.Erkel Ferencet gondolom mindenki ismeri, szülői házát könnyen meg is találtam. Erkel Ferenc is itt született egy tipikus német családba.














4 megjegyzés:

  1. Jól együtt tudtok működni a feleségeddel. Tetszik.
    Nem ismertem a Gyulai Kolbász megalkotóját, pedig szeretem a kolbászt.
    Voltam már én is Gyulán, de csak a Várat láttam. Most általad többet élvezhettem belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban én is a Gyulai vár környékét jártam be. Amikor a szállásunkon ( a strand közelében) mondtam a gondnoknak, hogy Németvárosba megyünk, csak lemondóan mondta, hogy nem ott vannak a jó vendéglők, és látnivalók. Én nagyon élveztem Németvárost, és az ottani jó sétalehetőségeket. A város másik része sokkal zsúfoltabb és turistákkal teli volt. Ebben a városrészben, csak néha láttunk városnéző kisvonaton üldögélő turistákat.

      Törlés
  2. Én sem ismertem a Gyulai Kolbász eredetét. Mindig találok Nálad valami újat, érdekeset, nem is beszélve a sok szép képről! A képek elvisznek olyan tájakra, városokba (pl. Gyula), ahol még nem jártam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tudtam új információkat adni. Jó, hogy nem szervezett túrán vettem részt, hanem mi magunk határoztuk meg a tempót, és a látnivalókat.

      Törlés