2021. július 4., vasárnap

Így készültek.

Az előző posztban szenzációt emlegettem. Most megmutatom, hogyan és miként készültek a Zsolnaynak látszó porcelánedények.
Úgy kezdődött, hogy június elején feladatul kaptam a feleségemtől, hogy a hónap végére írassak ki szabadságot. Azt nem árulta el, hogy miért, hova megyünk, és mit csinálunk. Aztán a hónap utolsó csütörtökén elárult annyit, hogy készüljek arra, hogy porcelánt fessek neki, mert ő már előkészült egy nekem által készítendő edény tervével.
Egy estém volt, hogy szokásos kis vázlatfüzetembe rajzolgattam motívumokat, amit a felségem nagy teásbögréjére szántam. 
Aztán eljött a péntek, amikor is mentünk a porcelánfestő műhelybe, hogy elkészíthessük egymásnak a saját kútfőből tervezett, de a másikra jellemző motívumokkal ellátott porcelán tárgyakat. A bőség zavarában voltunk, mert már 35 éve vagyunk házasok, és ezalatt kiismertük egymás mániáit. Kaptam is a müzlis tálamra vízimalom kereket, sofőr sapkát, fényképezőgépet, Zsolnay pecsétet, … A kész művet hazahozva még feleségem eszébe jutott, hogy volt olyan, amit kifelejtett. Én is festettem feleségem kedvenc virágait, és szorgalmas méhecskéket, mert feleségemre ez a szorgalom jellemző. Így utólag visszanézve, ha több időm lett volna biztos még eszembe jutott volna egyéb virág és tárgy. Most már késő ezeken az elfelejtett dolgokon búsulni. Majd 10 év múlva biztosan jobban fog már sikerülni egy hasonló porcelánfestő projekt. A fotósorozattal igyekszem bemutatni az alkotás folyamatát, és a végeredményeket.




















6 megjegyzés:

  1. Nagyon vigyázzatok rá, örök emlék! Ez egy ötletes, jó ajándék és nagyon jó, közös szórakozás is egyben. Nekem a lányom és az unokáim készítenek - készítettek ilyen ajándékokat. :) Vigyázok is rájuk nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyázunk ezekre. és rendszeresen használjuk. Nekünk is már több ilyen tárgyunk van. Évek óta a családdal rendszeres látogatók vagyunk a kerámiaműhelyben.

      Törlés
  2. Nagyon tetszik az alkotásotok, habozás nélkül elfogadnék egy ilyen kerámiát :)
    Pont most jártam Pécsett, szóval akkor így készülnek a Zsolnay gyár portékái?! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M.-nek ez már a hatodik porcelánfestése volt, mert a kisebbik lányunk már háromszor vitte festeni. Nekem csak harmadik. Mindenképpen érdemes kipróbálni a saját alkotást. A bolti alkalmazottak, segítenek, és minden festékük vízzel lemosható. Nyitástól zárásig lehet dolgozni, anélkül, hogy + pénzt kellene fizetni. Mi 2 éve voltunk Pécsett, és ott is tanulmányoztuk az ablakon át a porcelánfestők munkáját :-)

      Törlés
  3. Még sohasem próbálkoztam porcelán festésével. Öröm volt nézni a tieteket. A szorgalmas méhecskék nagyon tetsznek.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, ha kell az üzemeltetők segítenek. Szinte minden asztal foglalt volt. Volt olyan is, aki egyedül jött el festeni. Az asztalok között spontán beszélgetések, segítések, tanácsadások is történtek. A szorgalmas méhecskéket többen dicsérték. Az egyik kövérebb lett, de feleségen közölte, ő természetesen a karcsúbb :-)

      Törlés