2019. május 8., szerda

Egy családi örökség megmentése


Erre a mérlegre többen rámondták, hogy ennek felújítása nem éri meg. Sokáig a munkahelyi szekrényemben őriztem, és terveim között az szerepelt, hogy majd a nyelvről mintát veszek, aztán Epoxi-gyantából kiöntöm. Ezt évekig terveztem, de a se idő, se hely nem adódott, hogy a tervem megvalósítsam.

Aztán láttam Miki barátom felújításait. Letörött díszeket száradó gyurmából újraformált, és festés után olyan volt, mint új korában. El is küldtem a mérleg fényképét. A fénykép alapján el is küldte a saját készítésű gyurmanyelv fényképét.


A biztató kezdet után Miki barátom kezeire bíztam, hogy a mérleg megújuljon. Küldte is a fázisfotókat, majd a nyelv nélküli kész felújítást.

A száradó gyurmából való nyelvkészítés jó ötletnek tűnt először, de a gyakorlatban csődöt mondott. A száradás, vagy hőkezelés után annyira torzult, vagy összement, hogy használhatatlan lett a mérleghez.

Maradt az alkatrész keresés. Miki, és én is jártuk a bolhapiacokat, hátha találunk megfelelő alkatrészt, vagy roncs mérleget. Miki állandóan magánál hordta a mérleg nyelvének rajzát.

Fél évig semmi fejlemény. Aztán egyszer csak a Miki barátom talált erősen felújításra szoruló mérleget a Jófogáson. Szerencsére az eladó pont abban a kerületben hirdette, amelyikben én dolgoztam.


Miután a mérleget megvásároltam, Miki barátom kivizsgálta a szervátültetés lehetőségét a rizikófaktorok figyelembe vételével.

A családtagok – azaz jómagam -, megkérdezése, és jóváhagyása után Miki a szervátültetést végrehajtotta.

A műtét sikerült. A régi családi örökség most ismét úgy ragyog, mint új korában. Ráadásul a donor mérleg is túlélte a műtétet. Néma és dísztelen maradt, de remélem nem sokáig. 

4 megjegyzés:

  1. Megdobbant a szívem a mérleg láttán, gyerekkoromat idézte, még otthon (nagyon)régen a vegyesboltban ilyen mérleg volt :)

    Meseszép lett, csak sóhajtoztam itt, míg néztem a fázisokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagymamáéknál ezt hívták piaci mérlegnek, mert ezzel lehetett a piacon is árulni, hisz hitelesen mért. A rugós mérleget csak otthon lehetett használni.

      Törlés
  2. Immmmádom az ilyen sztorikat !!!
    Naponta tudnék ehhez hasonlót olvasni - megvigasztal és erőt ad ebben a sötétedő világban...
    Mellesleg: kissé irigylem tőled ezt a mérleget ! Nagyon jól sikerült a felújítás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy teszik a sztori. Szívem szerint naponta csinálnék hasonló felújítást. Remélem majd meg tudom mutatni használat közben is.

      Törlés