2019. március 30., szombat

Klipp Klapp, liebes Mühlen rad, hab' Dank für deinen Rat !



Klipp, klapp kedves Vízimalom, köszönjük Neked a tanácsot! – Talán így fordíthatnánk, ennek a kis kedves sváb hímzett kispárnának a feliratát. Nagyon meg is örültem, amikor megleltem. Ha már valódi vízimalmom nem lesz, legalább néhány tárgyam legyen, ami emlékeztet családi gyökereimre. Rendszeres olvasóim, tudják, hogy molnár ősökkel is rendelkezem.

Az eladó ugyan, nem tudta, hogy mely magyarországi német faluból származik ez a párnahuzat. Amikor feleségemnek átadtam, akkor feleségem megjegyezte, hogy látszik a hímzésen a magyar hatás. Valóban a magyarországi német hímzett szöveges textíliagyűjteményünk nagy része egy színnel készült.

Március elején eddig jutottam, aztán itt félbemaradt az írás. Hónap végére aztán eljutottam oda, hogy befejezzem. Csak éppen egész mással foglalkoztam. A nyári fafaragó táborhoz került a kezembe ez a 90-es évek elejéről származó játék. Legnagyobb lányom kapta Dédnagymamájától 3 évesen. Azt hiszem nem véletlen, hogy éppen most került a kezembe. Az idei évben lesz száz éve, hogy az én nagymamám megszületett. Nyáron pedig ezt a barkács készletet is leviszem a nyári fafaragó táborba. Látjátok kipróbáltam a fűrészét egy mogyoróvessző fűrészelésével. Tökéletesen lehet vele kis korongokat gyártani. Ha meglesz tizennyolc darab, az egyik felét sötétre pácolom. Kilenc darabot natúr hagyok. Ezek után már csak elő kell vennem a múltkor készített malomjáték táblámat, és indulhat a malomjáték.


4 megjegyzés:

  1. Valóban, a párna túl színes a sváb szokásokhoz képest...de a korát tisztelni kell..
    Malom...de régen játszottam, csodálom, hogy a mai gyerekek még ismerik...Vajon a halmára emlékszik-e még valaki ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Halma játékra én emlékszem, hogy az ötven táblás játék könyvben benne volt. Én soha nem játszottam. Az ostáblával viszont igen, és nagyon szerettem huszonévesen. Nem tartom kizártnak, hogy olyat is csinálunk a nyáron a táborban. Hátha kedvük lesz a gyerekeknek játszani. Aztán... Lehet, nem lsznek nagyon lelkesek és aktívak, de akkor is megpróbálom ...

      Törlés
  2. Nagyon szerettem malmozni gyerekkoromban. Nagy csatákat vívtam a tanítómesteremmel, de sajnos soha nem tudtam legyőzni. Mintha ő jobban élvezte volna az egészet, mindig nevetve húzott csőbe, amikor már nem lehetett több lépésem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam gyerekkoromban inkább a sakk volt a menő. A nagyobbik lányom óvodás korában a malomjátékot kedvelte nagyon. Rengetegszer kellett vele játszanom. Mondjuk legtöbbször hagynom kellett nyerni :-)

      Törlés