2019. március 2., szombat

Akkor én ezt ajánlanám a blogodhoz.


Írta Miki barátom, amikor panaszkodtam neki. Annyira le vagyok terhelve munka- és szabadidőmben, hogy a korábban megszokott, heti kettő posztot sem tudom tartani. Ugyanakkor fontosnak érzem, hogy megjelenjek. Nem olvasnak sokan, de az a néhány hűséges olvasóm megérdemli. Egyrészt így látják, hogy nem történt velem semmi komoly probléma. Másrészt, ha majd egyszer visszanézem, hogy mi történt velem - mi, vagy ki foglalkoztatott -, ezen a héten legyen legalább egy rövid bejegyzés.

Nem is ragozom tovább. Ezen a héten most olvassátok el, barátom hogyan tett szert egy egyedi márványtalpas órára.  

A komplett szobros óra

Évek óta szeretek bolhapiacokon nézelődni, időnként vásárolni. A hiánytalan,szép,működőképes darabok természetesen tetszenek,de ezek drágák és ha minden rendben van rajtuk,akkor nincs mit csinálni velük. Én meg pont azt szeretem, hogy valami régi "vacakból" (mechanikus játék, kurblis számológép, petróleum lámpa, óra stb.) készítsek egy nekem tetsző,működő darabot.
Többnyire célom, hogy az eredetivel megegyező legyen, de néha ettől eltekintek. A márványlapon lévő órát már régen kiszúrtam egy ismerős kereskedőnél, de nem tűnt bizalom gerjesztőnek. Abban sem voltam biztos, hogy az óra és a talp, az egy egység. Az óra nem működött. Hagytam esélyt másnak is, de pár hét múlva, még mindig megvolt. Megvettem.

Piaci használt óra mindig lutri! Szétszedni csak a vásárlás után lehet, akkor derül ki, mi a baja és az, hogy házilag javítható, vagy nem. Óráshoz vinni fölösleges az ilyet. Valószínűleg már az ajtóban azt mondja, hogy nem vállalja, vagy csak akkora összegért, hogy annyit nem ér. Szerencsém volt, ismét! Az sem kizárt, hogy ez picivel több, mint puszta szerencse, mert az utóbbi években olyan 80-90 %-os a vásárolt lomok javításának eredményessége. (Na, most dicsekedtem!) Szóval életre keltettem az órát.(Mielőtt valaki tévedésben lenne: nem elemes, felhúzós) Jelenleg megfigyelés, beállítás alatt áll. Napi 20 percet siet.
A márványon két oldalt furatok vannak, az alján pedig az anya számára egy kis bővítés. Az óra aljából kiáll egy tőcsavar, de csak olyan hevenyészve volt rögzítve a talphoz. Magamban elfogadtam, hogy akkor ezek mostantól együtt lesznek. A számlapon lévő NB jelzésre sok tipp érkezett, de egyik sem biztos. Lehet akár bank is, vagy ki tudja. A márvány másik felén meg ott árválkodott még egy lyuk. Valami kell oda is! Próbáltam minden félét, egyik sem tetszett. Hosszas keresgélés után egy másik piacon bukkantam rá a táncos, tornász, balerína szoborra. Tömör öntöttvas, krómozva. Egy hamutál szélén állt. Úgy éreztem, ez az!  Megvettem.

Szintén lecsavarozható, pont passzol a márványon lévő lyukba. Akkor ez most kész, nekem tetszik, továbbiakban – szerintem -, csak rontani lehetne rajta. A szobor magassága kb.20 centi, az egész bő másfél kiló.

Ja! Most meg maradt egy lyukas hamutálam. A táncos helyére felcsavaroztam egy krómozott vasgolyót.Lehet, hogy kicsi, de jobb mint a helyén lévő lyuk. Viszont magamat ismerve, fogok én még nézelődni piacokon.


1 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik az órás megoldás - értékelem, szeretem a kreatív, ötletes dolgokat. A hamutartóra esetleg valami gyertyatartó félét is el tudnék képzelni.

    VálaszTörlés