2024. március 27., szerda

Majd a végén megoldjuk.

Itt van a házunk szemből. Így láttam szemből, amikor megérkeztem. Még hónapokig így fog kinézni, aztán visszanyerik majd az ablakaik, és ajtóik eredeti zöld színüket. A vakolatdíszek és a festés színe marad.

Örülök annak, hogy a házunk építtetőjének neve, és az építés éve is megmarad a homlokzaton. A név felírásból különösen az utolsó kis „S” betű tetszik nekem. A felírást készítő kőművesnek csak így fért be a teljes név a keretbe. Amennyiben a keretet növeli elvesztette volna a szimmetriát. Messziről úgy sem látszik.


A házunk északi oldaláról még nem is készítettem képet. Pedig itt is sok minden változott. Fű alatt fut a házunk teljes hosszában a csatornahálózatba vezető saját bekötés. Itt látszanak a padló szint alatti szellőzőcsövek kivezetései, és a három leendő kandalló légbevezető csöveinek bevezetései. Szinte láthatatlanok, de nagy szerepük lesz abban, hogy a falak ne vizesedjenek, és a kandallóból sem fog majd égéstermékkel szennyezett levegő kiáramlani.


Nagyon szeretem a homlokzatdíszeket. Már tervbe vettem, hogy a homlokzatdíszek virágjait fába faragom. Lesz belőlük keksz mintanyomó, és a házunk száz éves évfordulóján majd keksz is készül.



Múlt évben nem sokat tudtam foglalkozni a kerttel, mégis idén az első látogatásomkor virágokkal várt.

Itt már a teraszról fényképezve a bejárat. Bizony az építkezéshez anyagot szállító teherautók elrontották a zöld gyepet. Egyelőre nem baj, a végén majd megoldjuk.

6 megjegyzés:

  1. Köszönöm a beszámolódat és a képeket. Sok szépségben volt részem nézegetve őket. Három kandalló? De jó lesz nektek melegedni mellettük! Kívánom, hogy minél előbb költözhessetek.

    VálaszTörlés
  2. Na, azért csak csak alakul ! :-) Szerintem egy jó ideig lesz ott munkád még ...egy háznál mindig van mit tenni, javítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is igy gondolom, hogy a jövőben nem sokat fogok a ház körül unatkozni ....

      Törlés
  3. Mindig szívesen írok beszámolót a státuszról. Majd utólag is jó lesz visszanézni, hogy hogyan is álltunk. A 3 kandallóhoz egyelőre csak a levegőbeviteli cső, és a kémények vannak meg. Ha a tehetségünk engedi talán idén év végére ebből kettő fog megvalósulni.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép ez a homlokzat! Az jutott eszembe róla: mesél annak, aki látja.
    Csoda ház lesz, ha minden elkészül majd, ahogy tervezitek.
    Öröm lesz benne élni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben a faluban csak egy a 100 hasonló homlokzatú ház közül. Igyekszünk megőrizni eredeti állapotában. Bár minden relativ, hogy mi az eredeti állapot. A ház már a XIX. században is állt. Már nagyon várjuk, hogy benne éljünk.

      Törlés