2024. március 12., kedd

Egyszer egy szép napon

Most tavasszal találtam ezt a képeslapot Komlóról. 1964-ben elküldött képeslap, de érzésem szerint inkább korábban készült. Gesztenyés városrész még építés alatt, inkább az ötvenes évek vége. Végül is lényegtelen, mikor és miért készült. Nekem meg kellett vennem. Egy emlékkép a múltamból. Kökönyös városrészből készült, akár én is állhatnék ott, mert szerettem ezt a panorámát. A domboldalon a csillék Anna aknáról viszik a szenet a szénosztályozóhoz. A szénerőmű okádja a füstöt, és termeli az áramot.


Nincsenek véletlenek. Idén 45 éve, hogy Komlón leérettségiztem, majd felvettek a Budapesti Műszaki Egyetemre. És azóta nagyrészt már nem Komlón élek. Éppen itt volt az ideje, hogy megvegyem ezt a képeslapot, és a dolgozószobán legyen majd a végleges helye. A Budapesti Kollégiumban aztán sokan voltunk, akik elhagyták a városunkat, Komlót, Miskolcot, Dunaújvárost, Pécset, Sopront, stb. Akkor jelent meg az Edda Elhagyom a várost című száma, a kollégiumi rádión sokszor kértük.







4 megjegyzés:

  1. És hogy elrepültek az évek...mit évek, évtizedek. De mindig jó visszagondolni ifjúságunk színterére....

    VálaszTörlés
  2. Ez, tudod, egy igazi, szívből jövő sóhajod volt, és szépen írtad. Úgy folytatnám, manapság számodra várható, hogy egyszer egy szép napon hazaérkezel, mármint a csodás falusi házadba. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a folytatást. Én is reménykedem benne, hogy igy lesz :-)

      Törlés