2023. április 16., vasárnap

Április közepi státuszjelentés

Április közepén, már túl szoktam lenni a tavaszi kertészkedésen. Az évben aztán kertészkedés helyett az új vidéki házam felújítása kötött le. Nem egyszerű kétszáz kilométerről irányítani az építkezést. Nagy öröm, hogy készült kettő új kémény a házunkra. A mesterek el is küldték a 2 kémény képét.


Nagyon örültem neki, hogy immár az új szabványoknak megfelelő kéményeink vannak.

A kívánságom az volt, hogy úgy nézzen ki kívülről, mint a régi. Előszedtem egy öt évvel ezelőtt készült képet a házunkról. Ezen is ugyanúgy látszik 2 kémény, kívülről szinte semmi nem változott. Azért nem kevés pénzembe került, hogy a hatóságok is megengedjék, hogy fűteni tudjam a házam.



A hétvégén elmentem az OBI-ba is, mert a Budapesti egyik ajtóm zárbetétje eltört. Ha már elmentem rögtön vettem orchidea földet, mert már a feleségem virágját át kellett ültetni. Hazafele útközben a Pillangó utcai metrómegállónál álltam meg. Rácsodálkoztam, hogy a forgalmas út és Pillangó utcai lakótelep házai között milyen szép park van.



Itthon aztán sikerült átültetnem az orchideát és rácsodálkoztam, hogy a tavasz eljövetelét itthon egy új levéllel az óriás filodendronunk is megörvendeztette.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép képeket küldtek a munkások a kéményekről! 😊 Tényleg nem lehet észrevenni a különbséget, csak ha jobban megnézed.
    Szép az orchidea és a hatalmas filodendron levél is.
    Én is épp tegnap ültettem át egy hibiszkuszt. Most van itt az ideje.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A munkások belső képeket is küldtek, de azok nem voltak szépek. A két új kémény a felhőkkel olyan festméynszerúű, ezért gondoltam megosztom, hogy megmaradjon ez az emlék a blogomon is az utókornak.
      Élvezem az itthoni kertészkedési lehetőséget a teraszon. A hibiszkuszunkat egy kicsit metszeni kellene,mert nagy a lombja. Azon még elmélkedem, hogy milyenre vágjam vissza.

      Törlés
  2. A kémény esztétikája nem annyira fontos, mint a működőképessége...
    Igen, itt a tavaszi szobanövény-gondozás ideje, én is készülök néhány átültetésre - az orchidea szeretheti a helyét, szépek a virágai.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több orchidea veszett már kárba nálunk. Újabban csak orchidea földbe ültetem át őket, és olvasok szakirodalmat. Egyre jobb vagyok a kertészkedésbe, csak eljutnék oda, hogy már ne csak virágkertészetem lenne, hanem vidéki zöldség-gyümölcs kertem is...

      Törlés
  3. Milyen üde az a filodendron levél. Szinte harsog a zöldje.:)
    Szép képeket hoztál.
    Örülök a két új kéménynek. Jó kertészkedést kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A filodendron zöld elvele nagyon megkapott, és ráadásként nem is az ablak fele néz, hanem a folyosó felé. Olyan, mintha csak nekünk akart volna örömöt okozni.

      Törlés
  4. Nem irigyellek a távmunkában végzett felújítási munkák miatt. Nekem még akkor is sok, ha jelen vagyok, nem bírom a szakik hozzáállását, amint nagy pénzeket leakasztanak a sietve elvégzett munkákáért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem egyszerű távmunkában felújitást vezényelni. Még jó, hogy a faluban jó ismerősök, szomszédok és barátok segitenek.

      Törlés
  5. Ami a virágokat illeti, szépek, de meg fogsz botránkozni, mert egyetlen cserepes virágot sem tartok bent, csak kint a virágoskertben nőnek vadul a virágjaim. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem botránkozom, mert korábban én sem voltam a lakáson belüli cserepes virágokért. Aztán a feleségem sorozatosan kapta ajándékba a cserepes virágokat. Régebben, ha jött a jó idő a legtöbbet kitettem az erkélyre, aztán atöbbség a napot nem birta. Most már egyre jobb az ajándék növények túlélési aránya...

      Törlés