2023. január 1., vasárnap

Első Karácsonyunk külföldön II.

Karácsony reggelén a kilátás a panziónk ablakából. Látni várat, templomtornyot, igazi sétára csábító látvány. Vendégségben aztán ott voltak a macskák. A Budapesti macskáknál nagy sikert aratott a medúzás ostor, itt ezeket a macskákat hidegen hagyta, inkább választották az alvást játék helyett. Aztán a feleségem misére ment, én most inkább a városi fotósétát választottam. Nagyon szépen felújított fakhtwerk szerkezetű házak vannak. Nagyon látványos, ahogyan ezeket felújították. A bevásárló után hangulatos a libaterelő lány szobra. A szobor melletti ismertető szerint az előző században még ötvenes évekig ez megszokott látvány volt ebben az utcában. A városháza előtti téren, és főutcán sokat nézelődtem, és tanultam. Az egykori postakocsi állomás épületén a kisváros múltja is megismerhető. Az egyik tábla szerint ebből a városból származik Csipkerózsika meséje. Ezen én nem is csodálkozom, hisz meseszép házakat látok. Találkozom modern szobrokkal ember, macska, csiga és madár szobrokkal. Élő emberekkel szerencsére nem.
































6 megjegyzés:

  1. A cica gyönyörűűűűűűű! A házak nem különben...Azok a kis táblácskák mit jelentenek, vagy "csak" arra emlékeztetnek, hogy mi, mikor épült ? Lehet-e tudni valamit a történetükről ? Viccesek a háztetőre feltett "szobrok" - ilyent még nem láttam. Kerestem a neten Kirchhain - ra, de magyar ismertető szinte semmi nincs... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kis táblácskákon a város történet van, a fontosabb eseményekkel. Én sem tudtam mindent értelmezni, de feleségem sokáig olvasta, és mesélte, hogy melyik időszakban kapott piaci jogot, és mely helyi uralkodóhoz tartozott. Én sem taláktam magyar ismertetőt, a magyar túristák elkerülik, holott 20 km-re van Árpádházi Szent Erzsébet nyughelyétől :-(

      Törlés
  2. Nahát, nagyon élveztem ezt a sétát! Az a sok érdekes részlet! Figyelő szemekkel jártad az utcákat és nagyon sok szépet megmutattál nekünk. A cica is nagyon szép. Azt viszont nem értem, már a múltkor is csodálkoztam, hogy nincsenek emberek az utcákon. Hajnalban sétáltál, amikor még mindenki alszik? 🌝

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karácsony napján, miseidőben sétáltam. A feleségem elmondása szerint a templom tele volt, és fiataloktól az idősebbekeig részt vettek a misén. Talán ez volt az oka, hogy nem találkoztam séta közben emberekkel.

      Törlés
  3. Örömmel nézegettem a képeidet és olvastam nálad. Jó volt itt lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy itt voltál. Már nagyon vártalak. Remélem hamarosan én is gyakrabban fogok posztolni és kommentelni, itt és Nálad is.

      Törlés