2021. december 5., vasárnap

Szerencsés Bronzvasárnap.

Ez az adventi hétvége pörgősen indult. Piaci nagybevásárlás, aztán otthon rendrakás. Lakás átrendezés, hogy végre a munkahelynek is használt lakásunka visszaköltözzön a meghitt otthoni hangulat. Szombatra meg is lett minden könyvnek, jegyzetnek a helye. Vasárnap délelőtt aztán gondoltam, hogy elmegyek a Klauzál téri bolhapiacra. Ott fedett helyen mindig szép régiségeket látni, és szeretek beszélgetni az ottani ismerős árusokkal.

Az eladó tárgyakat nézegetve, észrevettem egy régi múlt század ötvenes-hatvanas éveiből származó lakatot. Pont egy ilyen hiányzik még a feleségem ajándékához. Már egy hónapja megvan az ötvenes évekből származó katonaláda, amelyikbe az utóbbi évben gyűjtött magyarországi német feliratos textíliák fognak lakni. Egyedül egy korabeli lakat hiányzott hozzá.

Ezt a lakatot kérem szépen.  mondtam és nyújtottam az eladónak.

Csomagolhatom? – Kérdezte az eladó.

Igen. – Válaszoltam én.

Aztán kifizettem, és elpakoltam a becsomagolt lakatot. Igazán újrahasznosított csomagolásban kaptam meg a lakatot. Így van ez jól, igazi bolhapiacos recycling. Teljesen jó választás volt, látszik, hogy mintha mindig is ehhez a ládához tartozott volna. Aztán hazafele jövet még a diafilmgyártó kft. mintaboltja is nyitva volt. Így aztán diafilmeket is vásároltam. Lesz még decemberben diafilm vetítéses családi este. Végül kis mikulásvirágokat is vettem hazafele, hogy itthon végre a lakásunk kis szegletei egy kis ünnepi hangulatba kerüljenek.  








6 megjegyzés:

  1. Szerencsés vagy - ez a lakat valóban illik a ládádhoz. Biztos örömöt okozol a meglepetéssel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem tetszik majd a feleségemnek. Ez egész bolhapiacon 2 db régi lakat volt, de a ládához elképzelni csak ezt tudtam.

      Törlés
  2. Megtudhatnék többet arról a maciról?
    Az a lakat nagyon illik a ládához szerintem is. Érdemes volt elmenni a bolhapiacra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mackó Úrról szívesen írok. Ez feleségem gyerekkori játszópajtása. Itt a hozzánk költözéséről írtam: https://multmento.blog.hu/2017/06/03/koltoztettunk

      Törlés
  3. Lám, lám milyen hamar visszatértél. :)
    Nekem is nagyon tetszik az a régi lakat. Régi lakat, régi ládikában, régi kincseket őriz majd?
    És azt a szép pipacsot ki rajzolta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kérdések. A ládika ezentúl magyarországi német feliratos textíliákat fog őrizni. Azt a szép kis pipacsot Koch Valéria rajzolta egy velencei nyaralása alatt. A pipacsos kép után következő képen a mackó fölött láthatod az alkotójának a portréját címkefelhőből kirakva.

      Törlés