2024. február 3., szombat

Sorrentói emlék Nagymarosról.

Amikor Zircen jártunk - és a Sikondát reklámozó plakátokat láttam – akkor fényképeztem az alábbi plakátokat.


Már akkor láttam, hogy ezek a Dunát, és a Visegrádi panorámát mutatják, de valójában ezek a Nagymarosi oldalról készültek. A két világháború között sokat is fejlődött Nagymaros. Egy igazi Turista paradicsom lett.

Sok képes üdvözlőlapot is lehet találni Nagymarosról, melyek többségén a Dunát és a Visegrád látképét látni. Én ezt a mozaik képeslapot találtam a bolhapiacon, és mint magyarországi német képeslapot meg is vettem.

A hátoldala is érdekes. A képeslap feladója szerint Nagymaros a Magyar Sorrentóval azonos. Tengerpartja nincs, de azért a Duna partja nagyon szép és jól használható fürdőzésre. Legalább is fiatalkori emlékeim azt mutatják. A Sorrentói szerelmi hangulat? 


A kikötőben levő sok-sok szívet látva az Ulmi Skatulyáról lelógatva, azt sejteti, hogy itt is egymásra találnak a szerelmesek. Ha olvasóim közül valaki nem ismeri a Sorrentói emlék című dalt, itt meghallgathatja:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése