2023. május 25., csütörtök

Május végi sirámok

Májusban a régi rend szerint hetente két posztot is írtam. Most a hónap végére még ez az egy is épp, hogy elkészül. A vidéki házamnál egy hónapja nem történt semmi. Na, jó, a semmi azért túlzás. A gázórát leszerelték április végén, hogy az épületgépészek az új víz, gáz szerelést elvégezhessék. Az ígéret megvolt, hogy el is kezdik május elején. Aztán jöttek a telefonok: a gázművek az előző munkájukat még nem vették át, a munkások hasmenéses, hányós vírussal otthon vannak, és így tovább. Jelenlegi jelzés szerint június elsején kezdeni fognak. Majd meglátjuk!

A munkahelyen is határidős munkák vannak. Ha épp úgy érezzük, hogy fellégezhetünk, akkor betesznek egy kötelező tanfolyamot. Korszerűek, mert már E-learning. A tananyag végén aztán elektronikusan vizsgázni is kell. A vizsga gyakran nem sikerül elsőre. Aztán a vállalati mail rendszerünkben is tesztelik éberségünket. Rendszeresen küldenek teszt adathalász leveleket, amit észre kell venni.

Aztán a levelezőrendszerünkbe is újítások jöttek. Hozzánk is begyűrűzött a mesterséges intelligencia. Ha kapunk egy levelet, akkor a rendszer már rögtön felajánl válaszlehetőségeket, így:

Látszólag megkönnyítik a munkánkat, de a tapasztalatom szerint inkább generálnak újabb feladatokat.

Röviden fogalmazva jól megvagyok.

6 megjegyzés:

  1. Nekem sem sikerült teljesíteni az igért dolgokat, de azért gondolok rád, és kívánom, hogy boldogulj álmaid házával, mert megérdemled. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Tudom, hogy ha késve is, de év végére be tudok költözni. Aztán majd csak olyan lesz - ha az én közreműködésemmel, és felügyeletemmel -, amilyet megálmodtam :-)

      Törlés
  2. De jó, hogy öreg vagyok és megmenekülök az efféle újításoktól. Nagyon nem kedvelném - ahogy magamat ismerem. Sajnos nincs más lehetőséged, mint összeszorított foggal kibírni, míg eléred a "szabadságot"....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem vagyok fiatal! Ezt most amig lakhatóvá nem válik a ház, innét kell irányitanom. Aztán, ha már helyben - a falu köziigazgatási határain belül -, leszek folytatnom kell a felújitást a melléképületekkel. Bizony ez a vágyott szabadság is rabbá tesz!

      Törlés
  3. Még egy utolsó erővel évekkel ezelőtt felújítattam a lakásomat. Ma már nem menne.
    Nagy munkában vagy, nem irigyellek, de milyen jó lesz, mikor elkészülsz mindennel, és szép éveket tölthetsz a házadban. Eljön az idő, mikor a vágyott szabadság nem tesz rabbá. Akkor már csak a napi munkák várnak rád, mert egy ház körül mindig vannak. Nem lesz akkora munka már, mint amiben most vagy. Minden jót kívánok neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerősökkel beszélgetve, évekkel ezelőtt még jobb volt ahelyzet az árak, és a mesterek hozzállásával is. Senki se irigylésre méltő, aki a mai időkben felújit. Mindig is a kihivásokat kerestem. Most meg is kaptam. Most úgy látom a melléképületek felújitása nagyobb munka. A lakóházat folyamatosan lakták, és szépitgették, újitgatták. A melléképületekhez az ötvenes évek óta nem nyúltak. Ez szerencsésnek is érzem, mert most lehetőségem lesz feltárni a történetét. Az apró jelek alapján úgy gondolom nagyon szerencsés választás volt ez a ház és az egész "birtok'.

      Törlés