2020. szeptember 25., péntek

Szüretelni mentem

Szeptemberben már kettő hétvégén is lementem a telekre. Úgy számítottam, hogy szeptemberben több szüretelni-való lesz. Előző években, ilyenkor lehetett már a piros és sárga pogácsa almából hozni Pestre. Most a sárga pogácsa pirosabb volt, mint az eredeti piros pogácsa. A mogyoró, mandula, dió termés is éretlen volt. A fű nem szorult nyírásra. Így aztán első alkalommal, üres kézzel mentem vissza Pestre.



Két héttel később úgy gondoltam biztos mindenből tudok majd felvinni. A füvet valóban ideje volt nyírni. A mandula termés már lehullott, de a mókusfélék úgy néz ki megelőztek. A mogyoró összeszedésével ugyanakkor sikerült megelőznöm őket. 




Bár biztosan hiányozni fog nekik a mogyoró, mert a dió viszont le se hullik. A diótermés fenn a fán burkában feketedik. Úgy néz, ki a karácsonyi bejglihez a piacról kell majd diót hozni. Almából is csak keveset tudtam szedni.

 


A telekhez vezető bekötő út mellett vadvirágot tudtam szedni. Ez egy jól sikerült csokor lett, mindig jó ránézni. Ha almát és diót nem, legalább virágot szüreteltem.

2 megjegyzés:

  1. Ez a dió-betegség rettenetes. 3800.- Ft egy kiló dió a piacon. Én nem tudom, van aki vesz ennyiért ? Mert én nem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a teleksoron és a faluban is minden diónál ez a betegség. A piacon levő őstermelőktől azt hallottam, hogy vannak, azért egyes településeken egészséges diófák is. Remélem legalább egy kalácsra valót majd tudunk venni.

      Törlés